Inlägg från: Matildalinea |Visa alla inlägg
  • Matildalinea

För oss som försöker bli gravida med första

Hejsan, jag hoppar också på !

26 år och velat ha barn så länge, nu äntligen känner sig sambon redo !

Men min kropp har reagerat så konstigt på alla olika preventivmedel så jag har testat nästan alla som finns känns det som ... nu senast var det p-plåster evra och hade det endast i två veckor innan sambon kom och sa att han kände sig redo, Den lyckan ! Nu är ju bara problemet att bli gravid också ...

Tog av i torsdags förra veckan och har haft plåsterblödning, den är nästintill borta och tänkte testa ÄL-sticka .. är bara rädd för att det kan ta ett tag för min kropp att återställa sig så det inte blir nån ÄL ... brukar man få det efter plåstermens eller måste jag vänta till min riktiga mens har kommit ? Någon annan som har erfarenheter av detta ?

• Matildalinea
    Tottie skrev 2017-09-20 19:35:15 följande:

Behöver skriva av mig. Är på BIM+2 och har inte testat ännu? Har normalt sett en cykel som varierar 7 dagar ungefär så försöker vänta tills det längsta den brukar vara (35 dagar) innan jag testar. Det är på söndag. Vet att de flesta säkert hade testat redan i min situation men är så kluven där. Vad som är värst liksom, ovissheten eller testa och få negativt? Genom att inte testa kan jag i alla fall skjuta upp besvikelsen några dagar. Men det blir ju samtidigt svårare och svårare att inte bygga upp förhoppningar och då blir man kanske desto ledsnare. Hur tänker ni?

Jag är 32 år och min partner 36 år. Vi har försökt på första barnet sen i Januari men 6:e försöket nu p.g.a. resor. 

Oj svårt ! Förstår känslan men jag är tveksam på om jag skulle kunna hålla mig !

Men tror du får lyssna på din magkänsla, känner du att du skulle ta det hårdare ju längre du väntar kanske det är bäst att kolla ? Och om du inte känner så skulle du ju kunna vänta :)

Men visst vill man gärna hålla kvar i hoppet så länge som möjligt !
  • Matildalinea
    Tottie skrev 2017-09-20 21:51:59 följande:

Jag får se hur jag gör helt enkelt. Det blir nog ett spontant beslut i morgon bitti i så fall.  

Va roligt att din sambo äntligen är on board. Har ni varit ihop länge?  

Som svar på den fråga du ställde i din post.. ÄL borde ju komma innan mens tänker jag. Men som jag förstått det kan det ju ta lite tid innan ÄL kommer igång så det är väll det att det kanske går åt många stickor i så fall att försöka pricka in den? Så om du inte vill slösa så kan du ju vänta in mensen och börja mäta på nästa cykel. 

Ja jag får väl helt enkelt ha tålamod ...

vi har varit tillsammans i lite mer ön ett och ett halvt år och bott ihop i över ett år :)

Ja vi får hålla tummarna för dig när du väl bestämmer dig för att testa :)
  • Matildalinea

Hejsan ! Första försöket här, har bim 13/10 och är inne på ÄL+10 har såklart gjort det man inte ska göra och testat tre dagar i rad nu, har inga symptom eller känningar, är det kört då ? :( måste man känna symptom ??

• Matildalinea
    FridaB92 skrev 2017-10-09 20:52:24 följande:

Nej, Gud nej :) inget är kört fören mensen kommer. Många plussar inte fören bim. En del efter till och med. Vet inte hur vanligt det är. Och ang symtom, jag hade inga symtom i början under min första grav (abort) när jag var 17. Fick reda på det i v.6.. då började mina bröst ömma :)

Åh tack du ger mig lite hopp iaf !! (Kan tillägga att det var super neg idag med:( )
  • Matildalinea
    IEJ skrev 2017-10-17 13:41:18 följande:

Hej. Alltså ursäkta om jag verkar helt oteknisk, men jag fattar inte hur man svarar på ett specifikt inlägg. Jag hittar bara svara i tråden, men jag vill svara på en persons inlägg. Ser att andra har gjort det, hur gör jag? Mvh/"tekniska geniet"

Tryck på det lilla kugghjulet och sen citera på det specifika inlägget du vill svara :) kan hända att det bara står citera med
  • Matildalinea

Också kvar sedan innan, snart dags för femte försöket, fjärde efter mf .. vet att det absolut inte är länge men hur fasiken gör man så man inte deppar ihop helt och hållet ... :(

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första