• Pasgetti

För oss som försöker bli gravida med första

Läste precis igenom hela tråden och verkar vara så trevligt här så jag vill också vara med :D

Är på 3e försöket nu, jag är nyss fyllda 26 och sambon fyller 24. Myste till det för någon timme sen och tänkte att jag lika gärna kunde ta ett Äl test för att se hur det ligger till, och tycker minsann att det ser väldigt positivt ut eller vad säger ni? :D

Jag som tänkte börja testa imorgon hade ju kanske missat det annars ju så tur att jag faktiskt testa! Fick inte positivt på Äl test förrän cd 17 förra månaden, nu är jag på cd 13 ^^

• Pasgetti
    Jooosen skrev 2017-04-23 14:39:09 följande:

Välkommen! Har oxå äl idag bim 6 maj. Kommer dock inte få till det förrän tisdag så känns kört denna gång :(.. känns drygt o vänta en månad till... jag tycker det definitivt ser positivt ut!! Tror jag svarade i en annan tråd oxå :p

Oj, ja jobbigt att behöva vänta så, tänk att man (iaf jag) en gång trodde att det räckte med oskyddat en gång när som på månaden så var man på smällen x) Tror nog att min sambo tror på det fortfarande trots att jag försökt förklara för honom flera gånger hur det verkligen ligger till, hehe! Jag har bim 9 maj :D

Har inte sett om någon svarat på den andra tråden hehe får nog gå in och kika :D
  • Pasgetti
    Isa03 skrev 2017-04-24 15:56:38 följande:

Hej, nu har jag läst så mycket i forumen så tänkte det var dags att skriva några rader :) Jag och min man bestämde oss för några månader sedan att i april var det dagas att sätta igång och försöka skaffa vårt första barn. Jag är 29, han 30 och vi har varit tillsammans i över tio år. Hittills har livet fokuserat mycket på jobb, boende, resor, vänner och hobbys. Förstår att detta kommer bli en stor omställning som känns svår att greppa i förväg så det är med skräckblandad förtjusning jag har tagit mig an projekt skaffa barn. Älskar barn men är inte helt såld på bebistiden än men föhoppningsvis kommer det med alla hormoner ;)

Är alltså på första försöket med första barnet, har enligt app bim 9/5. Har preppat men både ägglossningstest och grav-test samt genom att tracka min mens de senaste månaderna + genom att läsa alldeles för många trådar på FL. Enda frågetecknet jag har så här långt är dessa ägglossningstest, fick en stegring 20-21 men aldrig något positivt. Ska enligt app ha ÄL 25e så det kändes lite tidigt men efter det har testerna varit supersvaga. Kan man få stegringar utan att det är tecken på ÄL, någon som vet? Tillsvidare kör vi på med varannan-dags metoden, kul än så länge men känns helt ärligt inte riktigt hållbart i längden.

Välkommen in! Jag har BIM samma dag som dig så ska bli kul att följas åt :D Ang din Äl test fråga så tror jag inte jag kan svara på den, men har samma fundering. Fick en stegring förra månaden utan att få tydligt positivt innan testen blev svaga igen men jag bara antog att jag missade när testet skulle ha visat positivt.
  • Pasgetti

Jag tänkte börja testa på onsdag, är då på BIM -4. Någon mer som ska börja testa nästa vecka? :)

• Pasgetti

Grattis till er som pussat!! :D

Här är mensen snart över. Så blir det dags att påbörja försök 4!

• Pasgetti

Hoppade in här för ett tag sen men bestämde oss för att ta en paus. Men nu är vi alltså igång igen och har BIM på självaste julafton så vi hoppas på en fin liten julklapp :D Lyckades dock inte få positivt på Äl test denna gången, men fick en stegring åtminstone så jag bara antar att Äl var 8e december.

Detta blir försök 5 om man räknar med de 4 gångerna vi försökte i början på året. Jag är 26 och sambon 24 :)

• Pasgetti

Också kvar, tog en paus får välmående och viktnedgång men nu är vi på det igen :) Försökte förra månaden och början på 2017, denna månaden är försök 5. Är på bim -4 och ska testa på onsdag tänkte jag :)

• Pasgetti

Testade negativt imorse och har fått de typiska flytningarna jag alltid får innan mens :( Får hoppas in i det sista nu, bim på fredag. Skulle det inte gå vägen är det bara att kämpa vidare.

• Pasgetti
    Jooosen skrev 2018-01-17 17:57:08 följande:

Oxå bim på fredag! Känner mig så ogravid! :(

Samma här :( Lite kul dock att vi fortfarande har samma BIM. Vi hade samma dagar även i början på 2017 ^^
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första