• saijda

För oss som försöker bli gravida med första

Hej! Jag och min man är på första försöket. Jag är 23 år och min man 22 år. Jag slutade med mini piller den 9 augusti och hade mens mellan 20-23 september. Chans till gravid enligt appen är mellan 25 september och 5 oktober med ÄL 3 oktober- Hoppas vi prickade in rätt tycker det är rätt svårt när man inte har haft mens och ägglossning på länge. Har ätit folsyra och mitt val kvinna sedan pillerstopp :)

Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

• saijda
    Mikaelhbg123 skrev 2017-11-15 10:57:48 följande:

Äntligen 7:e försöket :)

Bim -3 positivt idag.

Grattis!! Du ger en hopp :D

Är själv på BIM-2 idag men vågar inte ta ett test fören BIM-dagen (tror jag?) <3
  • saijda

BIM-2 idag. Inte samma symtom som förra gången innan mens. Har en annorlunda känsla i kroppen, det bränns och sticks vid äggstockarna, livmodern typ hela magen. Strålar till då då i benen och höften. Mår illa och extrem trötthet. Magen spelar mig också ett spratt samt sura uppstötningar ibland :0

Jag hoppas innerligt att det blir ett pluss denna månad.

Och håller självklart tummarna för oss alla att vi ska få ett pluss! <3

• saijda
    kna1 skrev 2017-11-19 19:26:14 följande:

Följer gärna denna tråd också, kul att så många plussat! Jag och min man försöker med första barnet. Är 26 år och mannen 27. Är just nu på dag 26 i cykeln och hade troligtvis ÄL idag (enligt test), har en lång cykel.

Lycka till alla!

Välkommen hit också! Håller tummarna för oss :)
  • saijda

Var och gjord VUL idag. Konstaterat missfall :(

Så kommer tyvärr tillbaka till den här tråden..

Hur går det för er alla? <3

• saijda

BIM igår och fortfarande ingen mens i sikte. Samma symtom som förra gången jag plussade (missfall) . Är riktigt nervös! :0

Har tester hemma men inte vågat ännu.. :(

• saijda
    minipeach86 skrev 2018-02-11 13:17:29 följande:

Vad hade/har du för symptom? Håller tummarna för dig =) 

Mina symtom (då och nu) är extrem trötthet, illamående, huvudvärk, svullen mage, brännande och stickande känsla i äggstockarna samt brösten, spindelnät på brösten och tryckande känsla i ryggen (länd typ). Dessutom verkar min hårbotten bli fetare än vanligt och mer koncentrerat urin (förlåt för detaljer!) :0
  • saijda
    minipeach86 skrev 2018-02-11 17:41:58 följande:

Oj det var ju tydliga tecken, då verkar det definitivt sannolikt att du har något litet som fäst sig igen! :) Håller tummarna för dig!

Hehe ja, men är ändå nojjig att kroppen bara spelar mig ett spratt efter missfallet :(

Jag hoppas verkligen det, tack så mycket! <3
  • saijda
    minipeach86 skrev 2018-02-11 22:46:40 följande:

Hur långt hade du hunnit gå när missfallet kom? <3

I vecka 7 (6+6) när blödningen började :(

Hoppas på nya tag nu. BIM+3 idag <3
  • saijda

Fortfarande ingen mens och har inte vågat testa mig sedan den 13 februari, då jag fick ett väldigt svagt pluss :0 tempen ligger på 36.9 grader (har vanligtvis 36.2-36.4 grader) hade tänkt testa mig imorgon bitti igen, om jag vågar :(

Hur går det för er andra, när har ni BIM och när hade tänkt testa er? :)

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första