• kna1

För oss som försöker bli gravida med första

Följer gärna denna tråd också, kul att så många plussat! Jag och min man försöker med första barnet. Är 26 år och mannen 27. Är just nu på dag 26 i cykeln och hade troligtvis ÄL idag (enligt test), har en lång cykel.

Lycka till alla!

• kna1
    Lollaan skrev 2018-02-11 23:24:07 följande:

Typ ett år nu sen som jag slutade med hormonellt preventivmedel, och vi har kört oskyddat sen dess.

Dock är det sjätte månaden nu som vi verkligen ligger i vid ägglossning och använder stickor.

Känns bara så frustrerande när de inte blir nått. Flera nu i min närhet som blivit gravida under tiden vi försökt. Glad såklart för deras skull men samtidigt en klump i magen. När blir det vår tur? Samtidigt vet man ju inte hur länge andra har kämpat heller..

Känns kört denna månad med, mensen är väntad om 2 dagar och har jätteont i brösten precis som jag brukar innan mens.

Hopplöst!

Testa munkpeppar? :) jag åt det och blev gravid den månaden jag började äta det, fick tydligare äl tecken också :) googla och kolla runt lite, jag tror verkligen på att vissa saker kan gynna fertiliteten men Sverige är ett sånt lagom land att man inte kan/får rekommendera elr gå ut med något sånt.
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första