• Lollaan

För oss som försöker bli gravida med första

Hoppar in här :)

• Lollaan

Typ ett år nu sen som jag slutade med hormonellt preventivmedel, och vi har kört oskyddat sen dess.

Dock är det sjätte månaden nu som vi verkligen ligger i vid ägglossning och använder stickor.

Känns bara så frustrerande när de inte blir nått. Flera nu i min närhet som blivit gravida under tiden vi försökt. Glad såklart för deras skull men samtidigt en klump i magen. När blir det vår tur? Samtidigt vet man ju inte hur länge andra har kämpat heller..

Känns kört denna månad med, mensen är väntad om 2 dagar och har jätteont i brösten precis som jag brukar innan mens.

Hopplöst!

• Lollaan
    kna1 skrev 2018-02-19 19:36:37 följande:

Testa munkpeppar? :) jag åt det och blev gravid den månaden jag började äta det, fick tydligare äl tecken också :) googla och kolla runt lite, jag tror verkligen på att vissa saker kan gynna fertiliteten men Sverige är ett sånt lagom land att man inte kan/får rekommendera elr gå ut med något sånt.

Tack för tipset! Har skickat in en egen vårdbegäran till reproduktionscentrum och jag och sambo fick tid i början på mars för en utredning. Så vi får se vad som händer :)
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första