• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Lillatjejen1992 skrev 2017-08-22 14:17:20 följande:
    Ja .. nämnde att vi inte plussat alls sedan starten så vi fick tid lite snabbare. Ingen rolig erfarenhet detta men nu är bollen i rullning iaf :(
    Kämpat för ett plus sedan sommaren-16. Ännu inte lyckats.
    Och jag fick precis brev från sjukhuset jag med!!!!!!! Vårt besök skulle ju ske i december men nu blir det redan den 14.e september!!!! Jag är i chocktillstånd och gråter helt hysteriskt av ren lycka.
  • XAHHA92
    FridaB92 skrev 2017-08-22 17:40:59 följande:
    Eller vad man nu skriver! Menar iaf att jag gläds med att ni får hjälp <3
    Tack så mycket! <3 Ja en klump från magen har försvunnit :)
  • XAHHA92

Idag körde mensen igång på riktigt. Jag & min sambo skulle pausa fram till december men eftersom utredningen flyttades så kör vi på som vanligt. Kanske försök 17 kan vara vår tur....!?

• XAHHA92
    flOPI skrev 2017-08-28 14:18:46 följande:

Låter ju bra, och det är egentligen så jag vill göra det. Men så har jag min sambo som är överdrivet (om man får säga så) noga med sånt här. Inte minsta lilla klunk får jag ta.

Tog nyss gravtest efter försök nr 4. Tydligt negativt. Börjar redan tröttna på detta, har alltid förväntat mig att det skulle vara roligare än såhär att försöka skapa familj. Mer spännande, liksom. Är mest mentalt krävande, tycker jag. Särskilt nu när min sexlust i princip börjat försvinna helt och hållet... 
    Men men, bara att fortsätta (:

Jag ville också att det skulle bli kul att bilda familj men nu hatar jag nästan det. Att behöva ha sex schemalagt är sjukt tråkigt!
    Och blir så irriterad på alla dom som säger "men ha sex varannan dag genom hela cykeln". Som om vi är några jäkla kaniner. Det fungerar kanske i någon månad men inte i 16 månader.

För dom flesta par tar det ju sig inom ett år så ge inte upp :) Jag hoppas innerligt att ni slipper försöka så länge som oss.
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-09-06 13:34:02 följande:

Har upplev sånna hugg i magen senaste dagarna. Nästan så jag viker mig! Ringde stället vi ska på utredning på ang detta för att se om dom hade någon tidigare tid så vi får komma redan 14/9 ist för 18/9. Hon rådde mig även att ta ett gravtest (bara spökstreck). Vet ju inte när jag är i cykeln men tippar på äl+9 eller 10 så är säkert för tidigt att testa ändå.

Det tjusiga spökstrecket:

Håller tummarna att det inte är ett spökstreck!
    Försöker med första sen maj -16
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-09-10 13:57:45 följande:
    Vi som försökt länge som märkt att ett barn inte går att planera in gör inga uppehåll pga ev beräknade födelsedatum :)
    Kämpat för plusset sedan juli-16. Påbörjar utredning sept-17.
    Håller med! Går mer än gärna höggravid mitt i sommaren, bara jag får mitt älskade barn.
  • XAHHA92
    Aurora1988 skrev 2017-09-10 20:57:11 följande:
    Jag håller med!

Vi har försökt sedan juli 2016 och nu börjar "väntan" på att bli gravid bli olidlig.. Skulle inte klara av att ha ett uppehåll.
    Har ni påbörjat utredning än? Ja väntan och ovetande om man kan bli gravid eller inte är det värsta.
  • XAHHA92
    Aurora1988 skrev 2017-09-10 21:30:23 följande:
    Pratade med min gynekolog i juni och hon skickade en remiss men pga semestertider fick vi inte en tid förrän nu den 20/9 för utredning.

I aug så plussade jag innan bim men fick missfall i samband med mensen på bimdagen..

Nu hoppas jag bara på att det inte tar ytterligare ett år att bli gravid igen och att de kan hjälpa oss trots att jag varit gravid en gång.

Ni då?
    Min läkare skickade remiss i maj och pga stängd avdelning i somras fick jag också tid nu i september. Vi har försökt i 17 månader nu utan något resultat så börjar bli orolig. Dock skönt att man kan få den här hjälpen i Sverige.

Beklagar missfallet! :( Håller tummarna att ni lycka snart utan hjälp :) Du vet nu iaf att du kan bli gravid, kanske bara behöver någon vitamin m.m för att få det att stanna.
  • XAHHA92
    92eal02 skrev 2017-09-20 13:09:40 följande:

Hejsan tjejer. Nu har jag och killen inte försökt under en så lång tid, men jag försökte ändå lite försiktigt ta upp att om det nu inte skulle ta sig under 1år att man kanske skulle kolla upp om det var något fel..

Men han totalvägrade, han vill inte veta om något är fel på han osv.

Jag blir så sjukt frustrerad för jag vill ju ändå att vi tar alla chanser vi får men han kan inte ens tänka sig tanken att komma i en kopp.

Är det jag som överdriver eller är det han som bara är fjantig?

Min sambo var likadan i början. Och det var helt förståeligt! Man vill inte tänka på det när man precis har påbörjat något så stort.

Men efter månaderna gick och vi inte lyckades bli gravida har han nu ändrat sig. Ingen vill väl få höra att man inte kan få barn på naturlig väg. Men han har ändrat syn på det hela. Nu MÅSTE han komma i en kopp för att vi ska få reda på om vi kan få barn eller ej.

Lycka till & jag hoppas ni slipper en utredning :) Kom ihåg att upp till ett år räknas som normalt för ett friskt par.
  • XAHHA92
    FruSi skrev 2017-09-21 10:43:54 följande:

Hej alla kämpar!! Idag har jag mycket tankar men vågar inte hoppas för mycket.... måste fråga! Väntar ni alltid till BIM att testa er? Min mens har varit som en klocka sedan jag slutade med p-piller och vi började försöka. Så har knappt hunnit testa då jag inte vågat testa innan BIM. Hur tidigt testar ni? Jag har BIM 30/9 nu... o funderar på om jag verkligen behöver väntan över 1,5 vecka med o testa... eller hur gör ni andra?

Jag brukar ta något test på bim-5 & bim-3. Sen brukar mina spottings komma.
    Försöker med första sen maj -16
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första