Inlägg från: Lillafisfia |Visa alla inlägg
  • Lillafisfia

För oss som försöker bli gravida med första

jaha, nu började jag blöda, inte jättemycket men ändå... Började som brun flytning men blev ganska snabbt röd. Fick mf i april och imorgon är första mensen beräknad... Fått svagt plus på två olika test så antar att det är ännu ett mf om än tidigare än förra gången... suck
  • Lillafisfia
    Då jag håller på att bli helt knäpp blir det nu Familjelivsförbud för mig ett tag framöver.... Jag måste fokusera på mig, ta hand om kroppen och ta bort all stress jag kan! Kanske kommer tillbaka runt BIM i juni om det känns som jag vill och behöver! Älskar ju FL men man läser ibland för mycket och blir snurrig av all info!! Må gott och jag hoppa spå många fina plus!!
  • Lillafisfia
    EmmaStinan skrev 2017-05-19 00:56:52 följande:

Hej! Hoppas någon här kan hjälpa mig att försöka tyda vad som händer i min kropp!

Slutade med P-piller i slutet av april, alltså första försöket nu. Hade ÄL runt 10 maj och myste på då. Har alltså Bim runt 24 maj. Tog ett test idag trots att jag vet att det är för tidigt och det visade negativt. Nu på kvällen däremot fick jag plötsligt ont, som mensvärk fast värre än jag brukar ha och långt ner i magen, nästan som "rätt in" i underlivet liksom. Inte alls bekvämt! Vad tror ni?

Är ju jättesvårt att säga, jag hade en annan slags smärta i magen än mensvärk när jag var gravid, svårt att förklara hur det kändes. Sen hade jag också träningsvärk i magen. Det kändes liksom i hela kroppen att något var annorlunda, båda gångerna har jag varit helt säker innan jag testade. Visst har du inte haft din första"riktiga" mens än va? Vet att min kropp var knäpp efter piller-stopp tills dess att första riktiga mensen kommit, hade alla möjliga symptom och krämpor! men alla är ju olika! Lycka till!
  • Lillafisfia

Snälla hjälp.... fått positivt på äl-test tre dagar i rad, igår kväll verkade det äntligen börja ni ska men så starkt i morse igen... va händer?! Vet att jag inte är gravid. Har haft 2 mf på rad, ett i V8 och ett som kom på BIM. Nu känns det som kroppen tappat det :(

• Lillafisfia
    Linluva3 skrev 2017-05-31 09:08:47 följande:
    Kan det vara så att äl var på väg vid det första positiva testet, och att du haft äl på andra och att stickan känner av hormonerna fortfarande på 3e dagen eller att äl kom på 3e dagen :) äl -test visar ju att du ska ha äl inom 24-36/38 h?

Lycka till!
    Kanske. Hade äl-känningar 28/5 vilket var första dagen med positivt, lite 29 sedan inget. Igår ikväll och även idag har jag haft lite molvärk och stick i tjejmagen, lite drag nere vid ljumskarna... Så himla skumt! 

Antar att vi får mysa vidare till det minskar men jag blir så himla förvirrad :/
  • Lillafisfia

Lite märkligt, haft äl i dagarna, och redan igår började mina tuttar ömma, ökat lite idag, aldrig haft ont i dom i samband med äl! Jaja, spännande med något nytt! 

• Lillafisfia
    FrökenE1985 skrev 2017-07-05 11:10:16 följande:

Slänger in samma inlägg här som jag skrev i en annan tråd då denna väntan är så lång varje gång mellan äl och bim.

Kan inte tiden gå lite fortare. Äl+8 idag och en hel vecka kvar till bim. Tog ett grav.test på morgonen, negativt så klart. Kunde visserligen ana testranden dock ingen färg men man hoppas ju ändå fortfarande. Är ju trots allt väldigt tidigt än så länge. Å tidigare vid kemisk grav har jag inte anat förrän äl+9-11 på de vanliga testen som mäter 25mIu (eller vad de nu använder för betäckning).

Var ju ändå tvungen att testa med äl-test också. Gjorde det även för 2 dagar sedan så ville jämföra. Och där var test-sträcket starkare. Ganska mycket starkare t.o.m. så man får ju upp hoppet eftersom de KAN reagera på hcg också. Känns inte helt troligt att det blir starkare pga av mens redan 1 vecka innan bim, eller?

Slänger in bild på min temp-graf och testen. Båda torkade för att lättare kunna se skillnaden.

Hur gick det för dig, var ju en fin stegring på ÄL-testet!
  • Lillafisfia
    Jooosen skrev 2017-07-11 19:48:26 följande:

Hur stor risk är det att man inte har ägglossning trots regelbunden mens, äl-utslag + värk samt sekret. Är så sjukt nojig då min mens är mkt kortare än innan p piller. Men man vet ju att trots alla dessa symptom så kan man ha utebliven äl. Nån som sitter på någon info? Mvh nojigheten själv..

Mitt hetaste tips är att tenpa! Då bekräftar en temphöjning efter äl att den faktiskt skett! Lugnade mig rejält!!
  • Lillafisfia
    HannaPanna92 skrev 2017-07-11 22:49:04 följande:

Det blev visst ägglossning den här månaden ändå!! Tog ett test i morse -neg, tog ett efter lunch -neg & tog ett till nu ikväll och då kom den glada gubben!

NU är det min tur att få ett plus & bebis!!!

Yey! Va kul!! Mys på!!
  • Lillafisfia
    lica skrev 2017-07-12 06:54:23 följande:
    Nej inte än. Pendlar mellan att tänka att den bara är sen & att jag snart kommer bli besviken till att muna gravtest är en billig variant & kanske inte ger utslag än :)

Hade jättemkt värk runt bim men nu inga symtom.

Ja jag hoppas så jävla gärna att det kommer bli ett plus! Känns dumt att inte vet för lever som lite halvt gravid & lite halvt ogravid.

Hur gör ni andra med kaffe, alkohol osv?

Är vegeterian sen 13 år och tänkte börja äta fisk + fiskolja typ när jag blir gravid.
    Jag har efter mitt anda mf slutat helt med alkohol och dragit ner rejält på kaffe. Oavsett vilken skillnad det faktiskt gör så är det framförallt psykiskt. Jag vet att jag jag det jag kan för att underlätta!
  • Lillafisfia
    Jooosen skrev 2017-07-12 09:57:11 följande:
    Okej! Beställer man hem en speciell termometer eller hur går det till? Tack!!
    Jag signade
    upp mig på Natural cycles för ett år, kostade typ 59 i månaden och då fick man en termometer! Jag kommer aldrig mer gå tillbaka till P-piller så att köra på ett år var inga konstigheter för mig! Man kan ju beställa en termometer själv och använda sig av någon gratisapp, dock var den jag provade krånglig, tyckte jag! NC känns enkel men ger mycket info!
  • Lillafisfia

Lite fundersam... Helt säker på att mensen var på G, BIM idag. Tog etttest nu på morgonen som visade såhär. Tycker dock strecket är smalt? Gick sen och la mig ( jobbat natt) vaknade 12:30 typ och tog ett digitalt som visa negativt och en likadan sticka som visar men väääääldigt svagt... Är det fel på det första? Eller kan dt göra sån skillnad med ej morgonurin. Jag hade inte kissat sen typ midnatt...

• Lillafisfia
    XAHHA92 skrev 2017-09-22 17:26:46 följande:

[quote=78037739][quote-nick]Lillafisfia skrev 2017-09-22 16:36:40 följande:[/quote-nick]

Känner igen bilden från gruppen på fb :)

Jag som valde att sluta följa där (så vet du vem jag är).

Enligt mig så ser testet positivt ut, dock väääldigt svagt! Jag hopps så för din skull att det ökar <3
    Försöker med första sen maj -16
    [/quote]Ah! Då vet jag! Ja... att man aldrig bara kan få raka svar och svart på vitt.... får testa igen!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första