propyless skrev 2017-04-26 11:52:16 följande:
Hej jag vågar nog hoppa in här nu jag med. Har följt tråden sen den startade men då hade vi inte börjat riktigt med att försöka än. Jag har inte skrivit nått än då jag var rädd att jag skulle tänka på allt med att bli gravid för mkt men har upptäckt att de gör jag ändå så kan vara kul att ha nån o bolla lite tankar med :)
Jag är nyss fyllda 29 och min sambo 26. Vi började aktivt att försöka få till våran första bebis nu i april. Så nu går jag spänt o väntar på om det blir nått eller inte. Ska ha mens om ca 8 dagar. Tror vi pricka in Äl rätt bra då vi kör med Äl tester. Men till nästa månad om de inte blir nån graviditet den här så ska jag även köpa Äl testen som visar en smilegubbe när man har Äl då jag tycker att dom med bara streck är lite svåra att läsa av. Men hoppas så klart på ett plus nu men är såå inställd på att de kommer ta lång tid..
Välkommen! :)
Jag ska också ha mens om ca 7-8 dagar (eller jag hoppas INTE på mens om 7-8 dagar haha).
Jag har också använt mig av äl stickor men tror egentligen inte jag behöver det då jag får såna extrema smärtor dagen innan ägglossning. Jag använder mig av en app som heter P Tracker, har använt den i över ett år så min mens och ägglossning sker nästan exakt på dagen. Kan variera +- en dag.
Jag är inne på mitt 12.e försök nu och hoppas på ett januari barn.
Det är så skönt att få följa andra som också kämpar med graviditet, att veta att man inte är ensam om alla tankar och känslor.