• lica

För oss som försöker bli gravida med första

Linluva3 skrev 2017-07-05 18:04:49 följande:
    Har den inte kommit än?

Ja det är lätt att se tecken under dessa omständigheter haha...
    Nej inte än! Men har haft mensvärk både igår och idag så vette sören om det är på g ändå. 
    men så länge den inte kommit än så låtsas jag att jag är gravid tills mensen visar motsatsen ;)
  • lica
    Linluva3 skrev 2017-07-06 00:40:46 följande:

Åh håller alla tummar jag har att det bakas en bebis och att det inte kommer någon mens för dig!

Jag var med om något skumt nu dock. Skulle kissa innan jag gick och på mig och då har jag tydligen börjat blöda?!

Min mens tog slut i lördags, känns jätteskumt! Ska ha äl nösta vecka... kan det vara för att jag började med munkpeppar för 2 dagar sedan?

Vad konstigt! Tycker min mens agerat lite konstigt sen vi började försöka. Vet inte om det är psyket som påverkar den?

Ja jag hoppas med att det här går vägen nu :) men inte det skiter sig önskar jag få mensen med detsamma så jag kan sluta att hoppas!
  • lica
    knivskrik skrev 2017-07-06 08:26:26 följande:

Jaha, där kom mensen. Nästa äl sker någon gång under min första semestervecka, det känns på något vis passande. Försök 2, bim runt 3 augusti

Det är ju extra härligt att sexa till den när man har semesterfeelings :)
  • lica
    knivskrik skrev 2017-07-06 08:26:26 följande:

Jaha, där kom mensen. Nästa äl sker någon gång under min första semestervecka, det känns på något vis passande. Försök 2, bim runt 3 augusti

Det är ju extra härligt att sexa till den när man har semesterfeelings :)
  • lica
    Starlights skrev 2017-07-08 11:18:06 följande:

Vi har plussat!!

Har verkligen haft noll symtom den här månaden, och vi hade bara sex en gång under ägglossningen, så trodde att våra chanser att lyckas denna gång var minimala. Men ska på fest med alkohol ikväll, så tog ett test för säkerhets skull. Och där var tydliga streck!! Bim först på måndag, så är på bim-2 idag!

Kan inte fatta att det verkligen händer oss!? Att vi verkligen får plussa igen? Efter att ha försökt i 10 månader, blev ett utomkvedshavandeskap i vintras, operation och en äggledare mindre, plus endometrios... Har blivit lovat ett tidigt vul sedan mitt utomkveds, så vi slipper oroa oss så länge, vilket känns otroligt skönt!!

Så det är fan möjligt alltså!! Är så himla lycklig nu!!

Men guuu vad kul att höra - vad roligt för er!!!!!!! :D
  • lica
    FrökenE1985 skrev 2017-07-10 11:19:20 följande:

Inget plus och tempen gick ner lite idag så blir nog att sikta på försök nr.15 och hoppas på äggledarspolningen ger resultat.

Vad innebär en äggledarspolning?
  • lica
    FrökenE1985 skrev 2017-07-10 12:01:24 följande:

De går in med en kateter och sprutar in vätska i livmodern och äggledarna för se om det fri passage i äggledarna samt för atse om det kan finnas små polyper i livmodern som kan problematisera infästningen av ägget.

Okej. På vilka indikationer gör man en sån grej? Är det vanligt med sådana polyper? Har du fått vänta länge på att göra en sån undersökning?
  • lica

Jag hade bim 30/6 - hade flera dagar med molande mensvärk dagarna efter men har fortfarande inte fåtg någon mens, gravtesterna visar negativt. Fattar ingenting. Skitliv.

• lica
    Lillafisfia skrev 2017-07-12 05:41:51 följande:

Mitt hetaste tips är att tenpa! Då bekräftar en temphöjning efter äl att den faktiskt skett! Lugnade mig rejält!!

Vad kul!!!!!!
  • lica
    Linluva3 skrev 2017-07-12 00:09:50 följande:

Ännu ingen mens för dig?!

Kanske är inte hormonerna tillräckligt höga för att vis plus än?

Nej inte än. Pendlar mellan att tänka att den bara är sen & att jag snart kommer bli besviken till att muna gravtest är en billig variant & kanske inte ger utslag än :)

Hade jättemkt värk runt bim men nu inga symtom.

Ja jag hoppas så jävla gärna att det kommer bli ett plus! Känns dumt att inte vet för lever som lite halvt gravid & lite halvt ogravid.

Hur gör ni andra med kaffe, alkohol osv?

Är vegeterian sen 13 år och tänkte börja äta fisk + fiskolja typ när jag blir gravid.
  • lica

Bim 30/6 - hoppas varje dag att jag ska plussa.

Går på sem idag - ska ut & bila på väsrkusten med massa övernattningar på karlen & ska ha det så jäkla nice & var så jäkla glad när jag vakna i morse.

Tills jag upptäckte att jag fått mens. Semestern & mitt humör åt helvete. Skitliv.

• lica
    Linluva3 skrev 2017-07-26 23:47:38 följande:

Jag plussade igår!!

Meeen vad kul!!!!! Grattis!! :D
  • lica
    Jess1233 skrev 2017-08-11 19:37:52 följande:

Jag är gravid!!!! Plussade i förrgår !! :)))

Åh vad roligt, stort grattis!
  • lica

tänker för mycket & överanalyserar allt. har enl app ägglossning nu & vi ligger på men kan inte låta bli att fundera på:

Är några ställningar bättre & mer fördelaktiga för att bli gravida? Eller är sånt bara bullshit?

Hjälper ddt nått att ligger kvar på rygg & försöka ha kvar sperman i sig så länge som möjligt eller är det skitsamma om man går på toa & duschar direkt efter?

Försök 9 nu, lätt desperat & less på det här & fiskar efter varje hslmstrå nu!

• lica

tänker för mycket & överanalyserar allt. har enl app ägglossning nu & vi ligger på men kan inte låta bli att fundera på:

Är några ställningar bättre & mer fördelaktiga för att bli gravida? Eller är sånt bara bullshit?

Hjälper ddt nått att ligger kvar på rygg & försöka ha kvar sperman i sig så länge som möjligt eller är det skitsamma om man går på toa & duschar direkt efter?

Försök 9 nu, lätt desperat & less på det här & fiskar efter varje hslmstrå nu!

• lica

Jag är också kvar! Vi har försökt i 12 månader och jag mår inget vidare för tillfället över situationen. Har även en endometrios som ökat markant det senaste halvåret så ska starta en utredning så jag får hjälp med smärtan. Tycker allt bara är skit. Överväger varje månad då mensen kommit & jag grinat klart att skaffa en hund så jag inte blir så jäkla besviken varje gång. med the struggle continues! 

• lica

Hej!

Nu är jag åter i tråden igen. Plussade för första gången för några veckor sedan efter att ha försökt i 13 mån. Var vårat första plus & vart så jäkla glada!
    Men har nu fått utomkvedhavandeskap och tillbaka på ruta ett. Försöker peppa mig själv med att nu har vi iaf lyckats plussa en gång - så då kanske det går vägen till slut trots allt! :D

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första