• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Starlights skrev 2017-07-08 11:18:06 följande:

Vi har plussat!!

Har verkligen haft noll symtom den här månaden, och vi hade bara sex en gång under ägglossningen, så trodde att våra chanser att lyckas denna gång var minimala. Men ska på fest med alkohol ikväll, så tog ett test för säkerhets skull. Och där var tydliga streck!! Bim först på måndag, så är på bim-2 idag!

Kan inte fatta att det verkligen händer oss!? Att vi verkligen får plussa igen? Efter att ha försökt i 10 månader, blev ett utomkvedshavandeskap i vintras, operation och en äggledare mindre, plus endometrios... Har blivit lovat ett tidigt vul sedan mitt utomkveds, så vi slipper oroa oss så länge, vilket känns otroligt skönt!!

Så det är fan möjligt alltså!! Är så himla lycklig nu!!

Stort GRATTIS!! <3
    Skönt att höra solskenshistora, det gör att jag känner hopp även för mig.
    Önskar er all lycka till och att allt går bra!
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-08 10:48:58 följande:
    Jaha :( vad synd! Haha då får man vänta till nästa
    Förstår att det kan kännas surt! Men bara att försöka nästa månad :) Det går fort
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-08 22:37:34 följande:
    Nu på kvällen började den andra synas ?
    Ja men då så, då kommer antagligen ägglossningen någon dag senare
  • XAHHA92

Det verkar som att jag själv får en månad utan ägglossning. Ska ha ägglossning om 2 dagar enligt appen men varken äl flytningar eller något tecken på att äl-testen ger någon stegring.

Jag som tänkte att nu, NU måste det fan vara min tur..... *suck*

Försöker med första sen maj -16
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-09 11:29:22 följande:
    Är det helt negativt då eller? Bara ett streck. ?
    Har nästan alltid ett svagt streck genom hela cykeln (förutom vid äl då). Ett ägglossningstest räknas alltid som negativt om inte de båda strecken är lika starka, så ja mina var ju negativa nu precis som jag visste, dock har ingen stegring skett. Kan ju komma senare men har svårt att tro det.
  • XAHHA92
    Mikaelhbg123 skrev 2017-07-09 21:42:46 följande:

Kom

De:)
    Skönt att hon fick ägglossning tillslut. Min verkar inte komma.
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-07-10 12:56:45 följande:
    Verkar inte heller få någon ägglossning denna månad ..
    Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
    Så jävla surt om det är så för oss.. Min sista ägglossning jag då skulle hinna ha på min semester innan det är dags för stress på jobbet igen.. Trodde att en lång semester skulle göra susen men icke :(
  • XAHHA92
    FridaB92 skrev 2017-07-10 21:55:22 följande:
    Säger man typ inte att om man ligger någon gång inom 48 h efter pos test så har man gjort vad man kan :)

Här kommer lite kul info:

statistik kring sannolikheten att bli gravid om man bara har sex EN GÅNG under sina fertila dagar.

Om man har sex 5 dagar innan ägglossning: 8 % chans
    Om man har sex 4 dagar innan ägglossning: 17 % chans
    Om man har sex 3 dagar innan ägglossning: 8 % chans
    Om man har sex 2 dagar innan ägglossning: 36 % chans
    Om man har sex 1 dag innan ägglossning: 34 % chans
    Om man har sex på ögglossningsdagen: 36 % chans

Studien är gjord på ca 650 menscykler.
    Inget illa mot dig nu såklart!! :)

Den där jäkla listan är ett stort hån mot oss som aktivt försökt få barn under en lång tid :(
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-07-10 20:48:44 följande:
    Den suger ju rejält

Själv har jag inte semester men känns ändå så tråkigt då man på nått sätt intalar sig själv "nu är det våran månad" och så ägglossar man inte ens.
    Påbörjade bebisverkstaden sommaren-16. Ännu inget plus på stickan.
    Haha känner igen det så väl! Man säger alltid det där "NU är det vår månad" men icke
  • XAHHA92
    FridaB92 skrev 2017-07-11 08:01:39 följande:
    Okej och jag försökte verkligen inte trampa någon på tårna. Såg det inte som ni gör. Hade ju såklart inte postat den om jag visste det. För mig ger den hopp pga att min cykel har blivit mycket oregelbunden det senaste och har jättesvårt att pricka exakt in någon ÄL...
    Därför jag också skrev "inget illa mot dig nu".
    Det är listan och alla dessa procent hit & dit vi är emot, inte att du skrev den.

Jag har haft ägglossning i 14 månader och vi har verkligen aktivt försökt, men ingenting har skett. Därför blir dessa procent ett hån :)
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första