• Jooosen

För oss som försöker bli gravida med första

Äl typ imorn eller fredag. Inget sex sen lördags!! Går o gruvar mig om ja ska säga till min sambo att vi faktiskt måste ligga nu.. han får alltmer svårt att komma när han nu vet att han borde. Är inne på försök nr 6. Åå sån ångest.. borde kanske bara förföra honom helt enkelt.

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Eram92 skrev 2017-09-06 17:21:57 följande:

Om han har prestationsproblem så tycker jag inte att du ska säga något. Uppvakta och förför honom med det han gillar : )

Aa du har nog rätt! Så

Svårt det där..
  • Jooosen
    Eram92 skrev 2017-09-06 17:50:36 följande:

Ja jag förstår att det är frustrerande för både honom och dig. Tar det längre tid eller kommer han inte alls? Samtidigt som du ska förföra honom kanske du inte ska göra det så märkvärdigt för att minska risken för att han anar orsaken och känner prestationen?

Haha precis... typ inte alls o ibland efter lång tid. Han skoj juckade på mig nyss så sa jag att vi borde köra. Han ba aaah okej (lite nervöst). Äsch Vafan ska nog gå
  • Jooosen

Tänker samma. Har inte råd att planera födelsedatum. Vill bara få plus!

• Jooosen

Mensvärk och vanliga krampen "där nere". 6e försöket åt helvete. Min mens o ägglossning är regelbunden ändå verkar det vara svårt. Människan är väl ändå till för att kunna föröka sig. Varför i helvete ska det vara så svårt då. O vet att 6 försök inte är mycket. Men känns som något är fel på mig.

• Jooosen
    Hedblomster skrev 2017-09-24 17:35:28 följande:

Förstår precis hur du känner! Just nu har jag irrationellt nog bestämt mig för att jag inte kan bli gravid för att slippa bli besviken men det fungerar ju inte så, haha. Blir sjätte försöket här!

Har oxå börjat tänka i dom banorna...!
  • Jooosen
    filuren87 skrev 2017-10-01 18:12:35 följande:

Hej alla! Jag och min sambo, 30 och 31 år, är inne på vårt andra försök nu. Min mens kom igång förra månaden efter p-pillerstopp. Fick dock en liten blödning 7 dagar efter trolig äl (nidblödning?) och efter det bruna flytningar tills igår plus mensvärk från och till.. Idag är 14+ äl testade och fick ett supersvagt streck/spökstreck? Testade lite senare med cb digitalt som var neg...Har alltid haft regelbunden mens innan så fattar inget men kanske är pga p pillren???

Ska väl testa igen om några dagar om mensen inte kommer!!

Ser en svag skugga tror jag!
  • Jooosen
    MandiJanis skrev 2017-10-11 19:31:25 följande:

Usch vad jobbigt det är när man inte kan säga som det är.. jag berättade efteråt för min sambo att jag hade tjatat för att det var ägglossning, fick dåligt  samvete för de kändes som jag lurade honom.. haha.. men han vill ju också ha barn så det var ju inget. Men de är ju lite klurigt att få till det om man inte har så mycket sex.. ni verkar ju ha mer än oss men de är ju ändå lite glest.. du får hålla igen hela månaden så att han är så sjukt sugen hela din ägglossningperiod.. haha ;) kanske fungerar.

Men de är jobbigt med denna besatthet, hoppas vi blir gravida snart så att vi kan få fokus på lite annat i livet också ;)

Känner exakt samma! Så svårt när bara en själv vet om när äl är och sambon blir stressad när han vet om... vi har inte heller aaaaas mkt sex vanligtvis :/
  • Jooosen
    MandiJanis skrev 2017-10-11 21:21:28 följande:

Jah.. håller med.. fråga min sambo idag om han kunde tänka sig att ladda ner samma app som mig och ha lite koll på cykeln så han också kunde planera efter den.. men de tyckte han var för mycket tydligen.. tänkte han kunde avlasta mig lite genom att vara lite drivande i detta också.. man är ju ändå två om det. Men kanske är för mycket att begära.. Jobbigt att din sambo blir stressad av det.. kanske är förståeligt men samtidigt är de ju en ägglossning som krävs för att de ska bli något av det så, det vet han ju :) haha ahja.. 

Är du också precis som jag den som vill ha mer sex i förhållandet?

Ja det hade ju varit perfekt ju! Ja han får typ prestationsångest.. så jävla frustrerande! Ja jag vill nog ja mer sex :/.. hur länge har ni försökt?
  • Jooosen
    MandiJanis skrev 2017-10-11 22:03:47 följande:

Vet hur det är.. vi har varit tillsammans i 6 år och det har vart väldigt lite sex hela tiden.. men vill ju ha honom ändå, så får ta det verkar de som..haha. 

Ah de klart det kan kännas jobbigt men vafan, taskigt att lägga allt på ena partnern, båda får kämpa lite tycker jag. 

Vi har försökt två månader bara.. så de är inte länge så sett..

Hur länge har ni försökt då? :)

Okej! Hur ofta har ni sex ungefär? Sjunde försöket nyss... har bim om en vecka... men hade ingen äl värk som jag brukar så vet inte ens om ja hade ägglossning :(
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första