• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

AnnikaK skrev 2017-08-15 10:44:35 följande:
    Ny här i tråden :) har ätit p-piller i 15 år och slutade nu i mars för att försöka bli gravid. Har dock menscykler på 38-46 dagar så har bara hunnit få mens 3ggr och ÄL som gett utslag på sticka en gång(första cykeln) Rynkar på näsan
    Fick lite halkiga flytningar i helgen och blinkande smiley på Clearblues test med dubbel hormonindikator men sen försvann det igår. De 2 senaste cyklerna hade jag ont i höger äggstock i över 2v. Vet inte vad det är för fel på min kropp :(
    Hur går det för dig?
    Det var inte så att du fick äl på natten så du missade stegringen? Min stegring sker otroligt fort nämligen. Jag testar 3 gånger om dagen för att inte missa haha!
    Om du haft ont i 2 veckor ska du nog kolla upp det :(

Jag är äl+6 idag, kände svag svag svag mensvärk liknande i söndags, men det kan knappast ha varit något då det va äl+4 :s Idag känner jag ingenting & förväntar mig egentligen inget plus den här månaden heller. Sista försöket sen blir det paus tills utredningen går igång i dec.
  • XAHHA92
    Mrs-A skrev 2017-08-15 18:50:29 följande:

Hoppar gärna in här- är 28 och min man 29 vi har försökt till och från sedan oktober 2016, men bara massa minus på stickorna...

För 3 dagar sedan började mensen och jag började med Rosenrot för första gången någonsin...

Någon som provar rosenrot ?

Har provat rosenrot men har inte hjälpt på mig.. hoppas det fungerar bättre på dig :)
  • XAHHA92
    FridaB92 skrev 2017-08-15 17:38:18 följande:
    Jag fick detta nyss så får väl se till att mysa på! Verkar som min cykel är tillbaka de normala, HOPPAS jag!

Hur går det för dig? :)
    Håller tummarna för det! :)

Äl+6 men som sagt inga höga förväntningar. Blir paus sen fram till dec :)
  • XAHHA92
    Mrs-A skrev 2017-08-15 19:55:18 följande:
    Tack snälla, hoppas det går bra för dig!

Något speciellt du göra för att öka chanserna ?
    Har testat rosenrot, vitaminer, progesterAll, ingen alkohol, mindre kaffe, mer grönsaker m.m men verkar inte öka chanserna hos mig, tyvärr
  • XAHHA92
    FridaB92 skrev 2017-08-15 20:05:05 följande:
    Jag med :)

Vad jag hoppas det tagit sig för er denna månaden!
    Tack snälla :) Men jag har gett upp känner jag
  • XAHHA92
    Mrs-A skrev 2017-08-15 20:50:57 följande:
    Ooh, trist att de inte fungerat...

Alla är vi olika och jag tror mycket på " när det verkligen är dags så kommer det "

Hur länge har du försökt ?
    Detta är försök 16, så tror inte längre på "det sker när det sker"
  • XAHHA92
    AnnikaK skrev 2017-08-15 21:11:05 följande:
    Det kanske är så, brukar ju få ömma bröst och svullen mage i samband. Första gången jag ringde till gyn så de att jag omöjligt kunde veta att det var äggstocken som gjorde ont, att det kunde vara blindtarmen. Jag VET ju att de har fel, men när jag ringde barnmorskan så verkade inte hon oroad. Har inte fått ont denna cykeln än men om jag får ont i 2v igen ringer jag, känns som om det borde vara cysta eller dylikt då.

Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för dig <3
    Ja får du ont igen så bara på dom. Ett vul kan du iaf få ju.

Detta är försök 16 :)
  • XAHHA92
    flOPI skrev 2017-08-16 10:22:48 följande:

Jag hoppar in här i tråden, jag med! :)
    (Minns inte om jag redan skrivit en gång, men isf skriver jag igen Flört )

23 år, sambon 26. Slutade på p-piller i april, fortfarande ingen lycka. Blev gravid av misstag i slutet av förra sommaren, men fick missfall efter fyra veckor. 

Äter rosenrot, folsyra, och försöker hålla kaffet till ett minimum. Ingen alkohol för varken mig eller honom. Dags för försök nr 4 senare denna veckan, om ÄL-kalendern förutspår korrekt.

Har ni fler bra tips så dela gärna med er :D

Kul att följa alla er! :) Kram

Jag rekommenderar istället att leva som vanligt, drick ditt glas vin när du känner för det och drick ditt morgonkaffe med gott samvete :)

Jag var innan väldigt emot att dricka alkohol mellan äl & bim, men eftersom man inte vet hur lång tid det kan ta så säger jag lev!! :)

Jag drack inte alkohol eller kaffe på typ 13 månader och ändå inget resultat, det va först nu i sommar jag kände att jag måste få leva.
    Dricker med måtta ändå såklart :p
  • XAHHA92
    lica skrev 2017-08-17 11:45:53 följande:

Försök 8 åt helvete. Skitliv.

Det gör ont, jag vet.
    Det är okej att känna misslyckande, det är okej att vara frustrerad, det är okej att vara ledsen.
    Kram! <3
  • XAHHA92
    Lillatjejen1992 skrev 2017-08-22 13:09:41 följande:

Ännu inget plus här så jag och sambon påbörjar utredning i september. Helt overkligt att vi ännu står här utan barn och uppfyller kraven för en fertilitetsutredning. Något man aldrig trott när man påbörjade resan till ett plus men här står vi, 15 försök senare utan att ha plussat en enda gång.

Skönt att ni kunde få tid så fort till utredningen!
    Försöker med första sen maj -16
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första