Deedeeramone skrev 2017-03-23 11:44:46 följande:
Jag jobbar samtidigt som jag är här, hinner inte riktigt svara på allt.
Iaf, har föreslagit terapeut, men hon tycker det räcker att prata med sina kompisar. Och att hon behöver tid för sig själv.
Jag har redan dragit igång att börja söka jobb hemma, få ett "vanligt" liv, något som jag velat haft genom alla år, men har nog ljugit för mig själv att det är bra.
En annan aspekt som påverkat oss mkt är att jag
sen i november jobbat bara nätter, vilket lett till att jag inte blir folk för ens 5 dagar när jag kmr hem, då är det snart dags att åka o jobba igen. När hon berättade detta för 2v sedan var det första jag gjorde att ringa till chefen om att bli flyttad till dagskift, för att det ska bli lättare för mig att komma hem.
Ang som nån skrev nyss, under dessa 2v jag gjort allt har jag kommit in i rutinen och det känns inte jobbigt, jag gör det per automatik och tycker det känns rätt skönt faktist, samtidigt som jag blir glad att jag lättar på sambons bördor.
Det låter klyschigt,
men känner mej verkligen som en helt ny människa med nya värderingar.
Det är hemskt sorgligt att det ska behöva gå så hör långt, men denna smäll var vad jag behövde, och skulle det finnas chans till att hon stannar, så kommer denna smäll vara väldigt bra för vår relation även fast det inte är en bra väg att gå.
Om du håller dig vaken första dagen du går av från sista nattpasset, dvs du går inte och lägger dig på morgonen, så är du svintrött på kvällen och sover 10 timmar. Då är du ikapp omgående. Så gjorde två av mina kompisar. De har jobbat natt i 30 år! Funkade kanon. Vill man så kan man.
Du känner dig som en ny människa efter två veckor? Med nya värderingar? Det kan du nog inbilla dig, men det tar år att arbeta in en ny livsstil med nya värderingar. Du har bara nosat på det. Och kanske gillat det. Men även det blir rutin och gammal vana och tråkigt.
Du får nog ta och tänka efter lite. Hur vill DU ha det? Singelliv med städerska hemma - eller partnerskap med allt det arbete som behövs göras varje dag? VARJE dag? En relation behöver arbetas med. Man kan inte gå i gamla hjulspår och tro att allt är bra. Man behöver bekräftelse, kärlek, uppvaktning, vardagsliv i form av det tråkiga också: städ, tvätt, blöjbyten, gnäll, gnat, handla, skjutsa, gå upp tidigt trots att man är trött enbart för att partnern faktiskt behöver en sovmorgon även om man själv behöver det. Uppoffringar.