• sextiotalist

Vill rädda en relation som är påväg att ta slut

Anonym (Vad) skrev 2017-03-24 11:34:38 följande:

Om du inte är förståndshandikappad kan du får ett kontorstidsjobb men du måste givetvis göra förarbetet först. De som inte får möjlighetem att jobba kontorstid är de som struntat i utbildning och dessutom inte har varit drivna nog att ordna ett skapligt via kontakter.

Det går ju att gå runt outbildad, full av tatueringar och piercings i ansiktet och sedan gnälla över att man inte får något? vettigt jobb. Självinsikten hos dessa människor är noll.

Och om du inbillar dig att ett sk kontorsjobb innebär att man inte reser och kan ha många bortanätter så har du fel.
  • sextiotalist
    Värst skrev 2017-03-26 20:41:44 följande:
    Det verkar som det egentligen inte är relationen hon har problem med, utan något annat. Inte helt säkert, men det är min känsla. Vi kvinnor har lättare att röra ihop sådana saker. Många schyssta, ärliga män råkar illa ut tack vare detta, tyvärr. Det finns en överdriven tro idag på det perfekta förhållandet, rättare sagt, förhållandet som alltid ska kännas perfekt, och jag tror fler kvinnor än män faller för den här illusionen. Konsekvensen kan bli att i grunden bra relationer, som har en massa potential att utvecklas, bryts till priset av en massa lidande och nytt, ännu större kaos. Hoppas att det inte blir så i ditt fall.
    Eller är det helt enkelt så att en del kvinnor hellre lever själva än i ett förhållande de inte mår bra i.
    Ts fru mår uppenbarligen inte bra i förhållandet, hon kanske upplever att förhållande suger energi, ts däremot har mått bra (ända tills hans fru inte ville leva ihop med honom längre).

Jag tvivlar starkt på att det är bristen på det perfekta förhållandet som är orsaken om jag läser allt rätt. Jag tolkar det som att ts fru upplever att hon bara gett och gett och förhållandet bara suger energi.

• sextiotalist
    Deedeeramone skrev 2017-03-27 11:33:29 följande:
    Vart får du ifrån att jag mått bra? Har du läst vad jag skrivit?

Jag har heller inte mått bra av vårt förhållande stundtals. Jag har gått hos psykolog för hur jag mår.
    Varför gick du till en pyskolog istället för att ta hand om er relation innan det gick åt skogen. Det jag menar med att må bra var ju att du mår bra att stanna kvar i relationen, hon mår bra av att lämna.
  • sextiotalist
    Värst skrev 2017-03-27 13:24:28 följande:
    Fascinerande hur vissa människor bara läser det de vill läsa. 
    ??dels för att jag också mått dåligt stundtals av vår relation. Jag har tex inte kännt mig riktigt älskad, vet att hon älskar mig, men spontanpussar och kärleksord är sånt jag saknat och även sagt till henne. Sexet under dessa barnår har varit nästintill obefintlig, något som tagit hårt på mig då det betyder mycket för mig.?

?Jag har stundvis mått så dåligt att jag gått hos psykolog.?

??har själv varit sliten och trött under en lång period, tappat motivation helt enkelt.?

Just det, men då är det fel att han gått hos psykolog och det är fel att han också mått dåligt, för att det är bara kvinnor som har rätt att må dåligt, och förresten är han ju man så att vad han är gör och säger är fel, mår han bra så är han ett egoistiskt svin, mår han inte bra så borde han skita i det och bry sig bara om sin fru som mår dåligt, och gör han det så är det fel därför att han borde ha gjort det mycket tidigare... Visst, kvinnor med det tänkandet bör nog hellre leva själva än i ett förhållande, den biten har du nog alldeles rätt i. 

Inget fel att han gått till en psykolog, jag skriver inte heller att han är ett egoistiskt svin, men han har uppenbarligen inte gjort sitt för att arbeta på deras relation. Krasst är det så, att en kärleksrelation behöver man arbeta på dagligen, varje gång man ses.
    Jag har inte skrivit att han ska ta hand om sin frus dåliga mående, utan missen är att han glömt att ta hand om deras relation.

En sak är säkert, sambon och jag hade inte fixat att hålla ihop vårt förhållande om vi inte hade arbetat på det dagligen, då har jag ändå varit ner i en svår depression och han har mått väldigt dåligt periodvis. Men vi har varje dag bekräftat varandra, visat att vi älskar varandra och sett varandra.
    Det har inte varit friktionsfritt och vi har haft väldigt tuffa år.

• sextiotalist
    Walter888 skrev 2017-03-28 23:09:59 följande:
    Du kommer alltid med dina egensnickrade teorier. Gå och jobba istället för att sitta hemma på datorn. Städa trapphus eller vad som helst.
    Tack för tipset, men jag arbetar för fullt. Däremot har jag många telefonmöten där jag mest lyssnar.
Svar på tråden Vill rädda en relation som är påväg att ta slut