Vill rädda en relation som är påväg att ta slut
Värst vad det kryllar av perfekta människor i den här tråden. Jag läser förtvivlade ord från en man som rannsakar sig själv, som insett att han har gjort en hel del fel, tar på sig skulden och försöker göra allt för att rätta till det. Då anses han vara ett okänsligt svin som förtjänar att bli dumpad. Kvinnorna däremot, de är helgon och martyrer allihop, har varit och är helt perfekta, inklusive TS fru, utan minsta anledning till att fundera vad man själv kan ha gjort annorlunda för att hålla liv i relationen. Sist jag kollade bestod ett äktenskap att två personer, både man och kvinna. Men i den domedagskören man läser här, finns knappt på kartan att allt kanske inte är mannens fel. TS har självklart jobbat borta i nattskift bara för sitt eget höga nöjes skull, har väl spenderat hela sin lön på spel, sprit, kvinnor och motorcyklar?? Herregud, man skäms för att vara kvinna när man läser alla självgoda, nedlåtande kommentarer om hur rätt frun har som tröttnat och hur rätt det är minsann åt TS att bli lämnad. TS antyder också att han mått dåligt pga att förhållandet varit i en svacka och därför inte orkat som han borde. Jag tycks vara tämligen ensam om att se det som ett tecken på att även han har känslor och behov som inte alltid självklart blivit tillfredsställda. Ändå vill han kämpa istället för att sticka, UTAN att anklaga sin fru och göra henne ansvarig för hela eländet? Det är så lätt att fantisera om hur perfekt allt skulle kunna vara med en annan man, eller hur befriande det blir att vara ensam istället. Visst, man slipper besväret med att underhålla relationen och lidandet som det ibland innebär. Men rätt vad det är, startar man en ny relation och inser så småningom att den kanske inte heller är så perfekt som man trodde från början. Däremot nya potentiella konflikter att mästra: mina barn, dina barn, mitt ex, ditt ex, en vecka här en vecka där med barnen? För sent?? Barnen är i dagisåldern. Hela livet har de framför sig för att försöka göra det bättre!! Om sambon menar allvar när hon påstår att hon älskar honom...