• Carkar

Är jag egoistisk?

Hej!

Jag är en kvinna som nyss fyllt 44 år. Jag har varit gift med min man i snart fyra år som är 10 år yngre än mig.

Sedan en tidigare relation har jag två underbara barn på 10 och 12 år.

Är jag egoistisk som önskar ett barn till med min nya man? Är jag för gamal? Kan min höga ålder kompenseras av min mans lägre ålder? Tänker på ett eventuellt barn som får växa upp med en äldre mamma.

Jag är väldigt aktiv och välbevarad. Tas ofta för att vara 10 år yngre.

Vad tycker ni? Är jag egoistisk?

• Svar på tråden Är jag egoistisk?
  • Eineleaf

Så länge du är frisk och orkar engagera dig i ditt barn fattar jag inte varför du skulle kallad ego? Känner många jävligt pigga 65-åringar som reser runt jorden och springer maraton så åldern behöver verkligen inte vara en begränsning.

• Jsv17
    Carkar skrev 2017-03-22 18:33:31 följande:

Hej!

Jag är en kvinna som nyss fyllt 44 år. Jag har varit gift med min man i snart fyra år som är 10 år yngre än mig.

Sedan en tidigare relation har jag två underbara barn på 10 och 12 år.

Är jag egoistisk som önskar ett barn till med min nya man? Är jag för gamal? Kan min höga ålder kompenseras av min mans lägre ålder? Tänker på ett eventuellt barn som får växa upp med en äldre mamma.

Jag är väldigt aktiv och välbevarad. Tas ofta för att vara 10 år yngre.

Vad tycker ni? Är jag egoistisk?

Nej!!! Absolut inte, barn mår bra av föräldrar som älskar och engagerar sig i dem, hur gammal du är är totalt ovästentligt. Kan ni lyckas bli gravida, så kör bara

Lycka till
  • ungafruahlberg

Min pappa var 45 när han fick mig, han har alltid varit pigg i själen och säger ofta att det beror på att han fick mig i den åldern. Aldrig stört mig att han är äldre än andra pappor, en kompis pappa var faktiskt 50 när han fick henne och det har heller aldrig varit några problem! Så kör bara kör!

Svar på tråden Är jag egoistisk?