Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

NIPT

Vi gjorde NIPT privat och tog provet v 10+1 då vi ville ha ett svar så tidigt som möjligt innan man gått för långt. Fick svar 11+5 att allt såg bra ut Hjärta

Vi gjorde det stora utökade där de även tittar på microdelationssyndrom, tack o lov såg allt bra ut.

Skönt slippa KUB som att det finns ett test man kan ta så pass tidigt i graviditeten. Vi valde att inte få veta kön så vi kryssade bort det och då var det inte med på provsvaren.

vår klinik ringde med svaret oavsett resultat, det var skönt att veta för annars hade jag inte klarat av att svara tror jag...efter samtalet skickade de hem provsvaren även per post.

• Nykär15
    Mimipig skrev 2017-06-13 22:39:05 följande:

Jag bokade tid på Ultragyn idag, och innan vi la på frågade jag hur mkt info jag kommer få av provet och då svarade bm att de bara kollar trisomi och 13,18 och 21 samt könskromosomer. Jag trodde att man skulle få en möjlighet till info om en väldig massa fler möjliga avvikelser. Detta erbjuds tydligen på Vasamamma för 7500kr. Tankar om detta?

Ja i standard ingår inte den djupare analysen. Vi valde att göra den fullständiga och betalade 6900 kr för det i Göteborg. 

Vi ville göra alla eftersom vi inte har några gemensamma barn och har haft både mf och MA och vet ju inte om det beror på några gener från oss som ställer till det. Deletationerna som de tittar på är ju inget som påverkas av vår ålder så som 13, 18 och 21 kan göra. Det handlar ju om ens egen uppsättning. Att jag inte hade nåt i mina gener kan jag ju ändå vara ganska säker på med tanke på två friska barn sen innan, men han har ju inga innan och då ville vi ha fullständig analys för att känna oss trygga. 

Svar på tråden NIPT