• xavante

NIPT

mammigamia skrev 2017-06-04 10:31:14 följande:

Blekinge landsting

Testade du att logga in via karolinska/foster? Jag tillhör också Blekinge landsting men hoppas kunna se svaret via inlogg, även om mvc inte sagt nåt om möjligheten..
  • xavante
    hoppfullsnart40 skrev 2017-08-22 11:02:40 följande:

Min BM sa heller ingenting om att man kan se resultatet på nätet (fick brev hem ) men jag googlade själv och loggade in med bankid. Men vågade inte trycka på könsknappen :)

Hur lång tid tog det innan svaret fanns? Visserligen vara gått 8 dar sen jag tog provet och det ska ju skickas till karolinska, men jag hoppas svaret ska komma inom 14 dar iaf..
  • xavante

Väntar fortfarande...

Gjorde testet måndags för två veckor sen, ringde mvc och frågade men de hade inte fått nåt svar och jag skulle räkna med minst tre veckor... Men på karolinska står ju 14-16 dar.. Kommer alla provsvar kunna ses där oavsett landsting, nån som vet?

• xavante
    Krusbärskompott skrev 2017-08-29 21:37:29 följande:

Det beror på om ditt landsting skickar till KI eller inte. Till exempel har region Skåne också satt upp analysen, men jag tror inte man kan göra det privat via dem. Kan även finnas i andra landsting som jag inte vet om.

Det är alltså bara prover som analyseras på KI som dyker upp på deras patientportal, och tiderna som står där gäller bara för KI. Kolla med din mvc vart de skickat provet.

Lycka till! Det är en vidrig väntan...

Tack Mitt prov skickas till karolinska enligt remissen jag fick från läkaren.. ( lämnade remissen vid provtagningen), i blekinge landsting får alla över en viss ålder, minns inte vilken, göra nipt kostnadsfritt.

Blir ju både nojjig och orolig när testsvaret inte dyker upp..
Svar på tråden NIPT