Inlägg från: Angel1swe |Visa alla inlägg
  • Angel1swe

Någon mer som väntar på att förlossningen ska starta?

Är 37+2 idag

Öppen 3 cm

Mogen och mjuk

Bitvis av slemproppen har gått.

Fick hinnsvepning idag av min bm.

Bf 14/4

Har komplikationer foglossning samt läcker protein 3+

Legat inlagd på Prenatal och kmr ligga där efter förlossningen

• Angel1swe
    DevilsDaughter skrev 2017-03-27 22:44:19 följande:

Det låter jobbigt det där.. Men skönt att ha sjukvården på sin sida och att de hjälper dig att komma igång tidigare. Var det din första hinnsvepning? Känner du av något?Har du fått hinnsvepning eller något som hjälp på traven?

Jag hade ganska så rejäla förvärkar inatt, vaknade av dem.. Trodde verkligen det var på riktigt och bara väntade på att det skulle dra igång för det kändes verkligen som att det skulle göra det. Men till min besvikelse blev de glesare och svagare istället för att sedan försvinna:( Har varit igång till tusen idag och efter det fått en del förvärkar liknande de inatt men inte riktigt lika starka. Känns alltså som att förvärkarna ändrat karaktär, men undra om det beror på att förlossningen kanske kommer starta snart eller så jävlas kroppen bara med mig.. Detta är mitt femte barn och min kropp har inte hållit på såhär tidigare trots att jag har gått över mycket förr.

Efter hinnsvepningen igår kände jag mig konstig i kroppen. Darrig och yr. Sedan kom (ursäkta) tarmtömningen igång. Sedan molande mensliknande värk. Värker även i ryggen. Magen är stenhård. Sen en liten färdknäpp på det. Så det är bara och vänta och se.

Ska in på spec mvc på torsdag för nya provtagningar. Få se om jag öppnat mig mer då. Dvs om inget händer innan.
  • Angel1swe
    DevilsDaughter skrev 2017-03-28 11:55:07 följande:

Det låter ju lovande! Då har ju iaf kroppen reagerat på hinnsvepningen! Gjorde det när BM gjorde hinnsvepningen? Vad innebär prenatal och varför kommer du ligga där även efter förlossningen? Beror det på havandeskapsförgiftningen?Vad du hur de kommer göra för att sätta igång dig med tanke på att du inte öppnat dig något? Är det standard hos er att bli igångsatt 42+0? 

Jag har mått ganska dåligt under graviditeten av illamående och kräkningar, men tog medicin mot det så har ändå funkat ganska ok, har också jobbat länge, tom 39 veckor jobbade jag. Har haft lindrigare besvär av foglossningen denna gången än tidigare graviditeter. Men tur det för tycker det är svårt att fylla ut dagarna nu och blir bara rastlös när man bara vill att förlossningen ska sätta igång. Men visst har det fina vädret de senaste dagarna underlättat!

Men visst är det konstigt att kroppen inte sätter igång förlossningen själv? Med trean så gick jag över 21 dagar. Då var det nästan inget fostervatten kvar vilket ju kan tyda på att moderkakan börjar ge upp. Jag sattes igång då och kroppen var ganska omogen för igångsättning, öppen 1 cm, bakåtlutad tapp och det var 2cm kvar av tappen och pga en kraftig koniserad tapp så har jag kort tapp i vanliga fall, så det var ju inte mycket som hade hänt där liksom.

Var på en ny hinnsvepning kl 11.30 och nu känns det som att det kmr hända något.. Jag kmr ligga på Prenatal pga havandeskapsförgiftning samt att jag hade gbs i urinen. Så de vill ha mig och lilleman under extra kontroll. Det var min bm som gjorde båda hinnsvepningarna.
  • Angel1swe
    DevilsDaughter skrev 2017-04-01 20:34:37 följande:

Hej!

Hemkommen från BB nu :) Det var riktiga värkar som hade satt igång! De blev aldrig tätare än 10 min, men gjorde lite ondare senare på kvällen. Eftersom jag fött fort tidigare så åkte vi in. Var öppen 7cm när vi kom in och 1h och 15 min senare var han född :)

Hoppas att det går bra för er andra:)

Grattis.. Så skönt att det gick bra.

Jag fick igångsättning imorgon så då kmr min lille pojk.

Många kramar
Svar på tråden Någon mer som väntar på att förlossningen ska starta?