• fassyb

    Är jag gravid?

    Hej!

    Tänkte höra här om någon har blivit sjukt trött (sover hela dagarna), tappat matlusten, ändrad i humöret och har ont i nedre delen av magen innan ni plussat? Ska ha mensen på onsdag (om 6 dagar).

    Är detta graviditetstecken eller är det något annat?

    Hade oskyddat sex på ägglossningsdagen så jag hoppas att jag plussar snart!!

  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • Fröfröken

    Kan tillägga att vid båda mina tidigare grav har jag fått ett + först 5-6 dar efter bim så hoppet finns en vecka till...!

  • Miiikaela

    Hej! Hoppar gärna in här :) Väntar också på att få testa mig. Jade ägglossning i mellan torsdag-lördag där någonstans och ska ha mens den 9:e. Dessa är mina symptom: molande värk i nedersta delen av magen, extremt trött, kissar ofta, illamående (var så nära på att spy här om dagen), fryser så sjukt mycket samt att jag känner mig jätte känslig psykiskt. Om det skulle bli ett plus nästa vecka så väntar jag mitt 4:e barn. Blir nummer 5 i syskonskaran :)

  • Fröfröken

    Hur går det för er? Hör fick jag nyss antingen en nidblödning .... eller mens ???? Haft nidblödning båda tidigare grav. Så avgörandet är nära ........

  • Miiikaela

    Fröfröken: (kan tyvärr inte citera på mobilen tydligen :P ) Hoppas det är nidblödning! När ska du ha mens egentligen? För mig räknar jag ner dagarna på att få testa. Har mått så sjukt illa ibland. Så pass så jag vart så nära på att kräkas ex antal ggr, plus att jag blir svimfärdig, kallsvettig och yr också. Jätte obehagligt.

  • Fröfröken

    God morgon! Imorgon är bim... inget mer rosa nu på morgonen ???? Känner igen detta precis från förra grav. Rosa på pappret en lördagkväll 1-2 dar före mens o då trodde jag det var mensen (hade inte direkt koll på nidblödning då) sen på måndagen så slogs jag av att mensen inte kommit igång o då sa en vän, testa igen. Tisdag morgon ett tydligt+ ! Så måndag morgon denna gång ... om inte detta är mensen, lär visa sig under helgen. Men känner så starkt att det är, också med tanke på de tecken jag haft i 14 dar. Spännande!! Skulle bli min tredje grav. Miiikaela, få se bim 9e, en vecka ca kvar då för dig? Har du haft nidblödning ngn av de tidigare grav?

  • Miiikaela
    Fröfröken skrev 2017-04-01 08:37:18 följande:

    God morgon! Imorgon är bim... inget mer rosa nu på morgonen ???? Känner igen detta precis från förra grav. Rosa på pappret en lördagkväll 1-2 dar före mens o då trodde jag det var mensen (hade inte direkt koll på nidblödning då) sen på måndagen så slogs jag av att mensen inte kommit igång o då sa en vän, testa igen. Tisdag morgon ett tydligt+ ! Så måndag morgon denna gång ... om inte detta är mensen, lär visa sig under helgen. Men känner så starkt att det är, också med tanke på de tecken jag haft i 14 dar. Spännande!! Skulle bli min tredje grav. Miiikaela, få se bim 9e, en vecka ca kvar då för dig? Har du haft nidblödning ngn av de tidigare grav?


    Verkligen spännande! Håller tummarna för dig att den inte kommer igång i helgen och att det blir ett fint pluss på Måndag :) Nee jag har aldrig haft nidblödning än så länge. Så vi får se om en vecka som sagt. Tiden går så sjukt sakta xD
  • Miiikaela

    Vad synd Fröfröken!
    Här är det 6 dagar till BIM. Tiden går så sakta.. fortfarande illamående, extremt trött osv. Hur går det för er andra?

  • maria1992

    Samma här... Har exakt samma symtom som dig. Är 6 dagar över. Har inte gått över sedan jag slutade med p-piller (1 år sedan).
    Resultat negativ men riktiga "grav-symptom"...

  • Orolig19åring

    Hej! Vet inte om det är rätt att skriv här, förstår inte riktigt sidan, men skulle gärna vilja ha er hjälp!

    Jag är snart 20 år och läser på högskola och bor ihop med min sambo på 21 år. Efter 3 år med p-piller så slutade jag i höstas, men då jag har så ont under mens m.m. Så började jag igen för lite mer än en månad sedan. Och jag undrar, borde man inte få mens kanske 2-3 gånger innan pillerna påverkar mensen? Vet inte om jag har några symptom för graviditet. Är kanske en aningen illamående (men knappt alls), är lite tröttare än vanligt men vet inte om det beror på skolan. Och känner mig lite mer nedstämd än vanligt. Har även i några dagar könns mig typ svullen och upplåst och spänd över magen. Annars så är inget kontigt. Inga ömma bröst eller konstiga flytningar/blödningar. Har velat tagit ett test länge för att få svar, men när jag övertänker så blir jag så nervös och skjuter upp det. Jag försöker inte få barn och vet inte hur jag gör om jag skulle plussa. Sambon vill absolut INTE ha barn, jag kan lätt ställa om mig, men eftersom jag går i skola och inte har jobb (sambon har jobb, snart fast förhoppningvis), så känns det inte som rätt tidspunkt, och då jag anser att jag är för ung? Finns det någon möjlighet till att jag är gravid? :/

  • Preet90
    Orolig19åring skrev 2017-04-03 15:04:10 följande:

    Hej! Vet inte om det är rätt att skriv här, förstår inte riktigt sidan, men skulle gärna vilja ha er hjälp!

    Jag är snart 20 år och läser på högskola och bor ihop med min sambo på 21 år. Efter 3 år med p-piller så slutade jag i höstas, men då jag har så ont under mens m.m. Så började jag igen för lite mer än en månad sedan. Och jag undrar, borde man inte få mens kanske 2-3 gånger innan pillerna påverkar mensen? Vet inte om jag har några symptom för graviditet. Är kanske en aningen illamående (men knappt alls), är lite tröttare än vanligt men vet inte om det beror på skolan. Och känner mig lite mer nedstämd än vanligt. Har även i några dagar könns mig typ svullen och upplåst och spänd över magen. Annars så är inget kontigt. Inga ömma bröst eller konstiga flytningar/blödningar. Har velat tagit ett test länge för att få svar, men när jag övertänker så blir jag så nervös och skjuter upp det. Jag försöker inte få barn och vet inte hur jag gör om jag skulle plussa. Sambon vill absolut INTE ha barn, jag kan lätt ställa om mig, men eftersom jag går i skola och inte har jobb (sambon har jobb, snart fast förhoppningvis), så känns det inte som rätt tidspunkt, och då jag anser att jag är för ung? Finns det någon möjlighet till att jag är gravid? :/


    När hade du din senaste mens och har du koll på din ägglossning?
  • Miiikaela

    Hur har det gått nu Maria1992? Har du testat dig igen? Jag testade igår och det var negativt. Men jag ska ju inte ha min mens förens den 9:e så kan fortfarande vara för tidigt att testa. Har haft molande värk i magen typ hela denna cykel. Jätte konstigt. Men ska testa igen den 9:e och sen om det visar negativt får jag väl se om mensen behagar att komma då, men kommer den inte så får jag testa igen om den uteblir en vecka.

Svar på tråden Är jag gravid?