Inlägg från: Anonym (ava) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ava)

Drogtestad utan min vetskap!

De är helt knäppa inom psykiatrin. De ägnar sig åt sjukvård utan samtycke på slentrian och tycker inte det är någonting konstigt med det. De är gränslösa och skulle stoppa upp en hand i röven på dig utan att fråga om de kände för det.

Därför, lita ALDRIG på psykiatrin. Och för guds skull anmäl dem. Ju fler vi är som anmäler dem desto snabbare kommer de ändra på sina arbetssätt.

• Anonym (ava)
    klyban skrev 2017-03-23 21:12:29 följande:

Det är ju en del av sjukvården där man verkligen har experimenterat med människor på ett EXTREMT farligt sätt.

Annars har jag noll erfarenhet med denna delen av sjukvård, och kan tänka mig de dagligen får ta beslut åt patienten.

Och kanske det blev slentrian för dom och bara tog proven utan tänka på det.

Samtidigt som TS har en sådan sjukdom som oftare har en drogproblematik.

Så säga nej där hade antagligen inte heller fallit väl ut.

Det kvittar vilken sorts sjukvård det handlar om eftersom sjukvårdslagen är den samma för hela sjukvården. Sjukvården får bara ges med samtycke och ska ske med respekt för patientens integritet.
  • Anonym (ava)
    Anonym (????) skrev 2017-03-23 22:03:26 följande:

Ja jag känner mig sjukt kränkt. Känns som dom enbart såg remiss från PSYKIATRIN och direkt såg mig som någon sinnessjuk människa.

Jag håller inte på med droger, och är inte mer "riskabel " att hålla på med de pga min bipolära.

Jag är verkligen försiktigt med allt, röker inte, dricker inte, försöker trappa ut alla mediciner.

Men förstår inte att dom inte berättade för mig att dom misstänker att jag är drogpåverkad.

Om dom dessutom läst min medicinlista skulle dom se att jag har dessa mediciner, Inge nytt som jag börjat med utan trappar ner en jävla helvetesmedicin som jag aldrig skulle börjat på!

Ja jag är bara helt knäckt just nu.

Det förstår jag.
  • Anonym (ava)
    Anonym (Tomas) skrev 2017-03-23 22:07:53 följande:

Verkar konstigt att neka drogtest om man inte är missbrukare.

Söker man inte för drogproblem så vill man rimligtvis inte heller bli utsatt för drogscreening.
  • Anonym (ava)
    Anonym (Tomas) skrev 2017-03-23 22:11:24 följande:

Nej, inte om man har något att dölja. Annars borde det inte vara något problem.

Vem lever som en öppen bok? Eller skulle du låta din granne lukta på din bak om han frågade?
  • Anonym (ava)
    Anonym (????) skrev 2017-03-23 22:16:55 följande:

Ja jag håller med. Intrigitet!!

Där jag jobbar inom vården är man väldigt försiktig med att klampa på någon Eller kränka någon.

Sjukvården överlag har insett värdet med respekt, värdighet och autonomi. Psykiatrin har inte riktigt hängt med. Ibland känns det som de lever kvar på medeltiden. Anmäl om du orkar. Kan ju bara leda till en förbättring.
  • Anonym (ava)
    Anonym (Tomas) skrev 2017-03-23 22:21:14 följande:

Du ser inte skillnad?

OK...

Men var och en vet ju själv bäst om de har ett drogproblem som de vill ha hjälp med. Tvångsvård och vård med baktankar hör inte hemma inom modern sjukvård.
  • Anonym (ava)
    Anonym (????) skrev 2017-03-23 22:04:12 följande:

Men om dom vill ta såna prover och di säger nej. Vad är de som händer då?

Händer ingenting. Förutom att läkaren kanske blir lite nervös över att faktiskt behöva prata med patienten och lära känna denne.
Svar på tråden Drogtestad utan min vetskap!