Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vattenavgång v.18

TS: Jag har inte varit i samma sits men följer tråden och håller verkligen tummarna för att bebisen klarar sig ett tag till därinne utan fostervatten. Nu är det inte så långt kvar till v 22+0.

Bor du inom ett landsting med bra neonatalvård?

Försök att vila massor och dricka mycket vatten.

• Kattflickan
    Tjolahejtjolahopp skrev 2017-04-17 08:51:04 följande:
    Jag vet inte hur bra neonatalvården är här. Jag får söka på det.

Tänkte att man skulle ta sig till Uppsalaområdet annars till akademiska. Det tar bara en timme dit. Men då kanske man blir ivägskickad någon annanstans :/?
    Kolla upp det så snart som möjligt, jag har hört att Uppsala har riktigt bra neonatalvård, jag bor själv där. Om du riskerar att föda riktigt tidigt borde de ta emot dig.
  • Kattflickan

Jättetråkigt att läsa det du skriver. Varför kan de inte injicera fostervatten nu? Så barnet hinner träna lungorna lite? Kan du få en second opinion? Be att få träffa läkare i Uppsala? Om du hittar barnvakt till barnen skulle du inte kunna vara inlagd en vecka, få fostervatten injicerad och sen få sprutorna för lungmognad och sen göra KS? De måste väl hjälpa dig bättre nu när du passerat vecka 22?

Det känns som om läkaren gett upp, gör inte det du också TS. Självklart ska de försöka få ditt barn att överleva trots att oddsen är dåliga.

• Kattflickan

Bra! Äntligen gör de något för sin bebis! Är du typ i vecka 24 nu?

Hoppas det går bra nu! Jag håller verkligen tummarna!

• Kattflickan

Har de kollat om du har mer vatten nu när du inte läckt så mycket vatten på ett tag?

Hoppas du får bli kvar!

• Kattflickan
    Diablobabe skrev 2017-05-23 08:46:38 följande:

Håller med ovanstående.

Jag med, det var bra skrivet! Tycker du borde få vara kvar. De verkar inte ha samma kunskap om neonatalvård på ditt hemsjukhus. Berätta för nästa läkare du träffar hur du känner.
  • Kattflickan

Grattis! Blir så glad att läsa att det gått bra! Vilken tur att du inte lyssnade på läkarna för två månader sen!

• Kattflickan

Hon är så fin och tänk så stark hon är! Som sin mamma!

Jag tycker att du borde återkoppla till ditt hemsjukhus om hur det gått och vad du tycker om deras bemötande. Gör det när allt lugnat dig och ni fått åka hem.

Jag var inte så mycket längre än din dotter när jag föddes i vecka 36. Jag var 35 cm lång. Jag vägde dock 1,4 kg. Det har gått rätt bra för mig ändå.

• Kattflickan
    Summerchild skrev 2017-06-01 01:36:38 följande:
    Hej hur gick det för dig med ett ivf :)
    Jag har fått två barn genom ivf med pgd. Den äldsta är 4 år och den yngsta fyller snart två år! Jag är lyckligt lottad som lyckats få så många barn som jag vill ha!
Svar på tråden Vattenavgång v.18