Anonym (sex) skrev 2017-03-25 07:46:07 följande:
Ja det är nog så det ligger till. Egentligen är det inget problem nu hur vi kommunicerar inför sex utan problemet är att jag har så pass mycket högre lust än henne både gällande sex men även närhet. Får kanske starta en ny tråd senare i den riktningen istället för att se om andra par ibland lyckats möta upp halvvägs eller ändrat sig senare i relationen. Som det är nu fungerar allting annat för bra för att jag ens ska fundera på att bryta upp pga detta, men sexlivet är för mig en viktig sak i ett förhållande och det här påverkar mig ändå i stor grad. Vi har pratat en del om det tidigare, men det är ett känsligt ämne för henne och därför lite svårt att prata igenom ordentligt.
Det är så svårt att hålla inne och inte visa vad jag vill när hon ibland är närgången (trots att jag ofta vet att hon inte alls är sugen på sex just då). Som nu när vi inte setts på en längre tid och hon varit hemma några dagar och jag varit sugen på både närhet och sex, men hon var inte sugen på något av de två mer än någon enstaka kram..
Du är lite motsägelsefull då du inledningsvis skriver att ni inte har problem att kommunicera, men lite senare i texten att det är svårt att prata igenom det som handlar om sex.
Jag tycker att det låter som att ni inte kan kommunicera om sex.
Först kan man ju undra om hon haft mycket sexlust tidigare och att det har ändrats, eller om det alltid varit lite.( Då menar jag inte de första 7-8 månaderna, för det säger inte så mycket.)
Orsaken till att hennes sexintresse är lågt kan bero på massor av saker. Kanske har hennes känslor för dig minskat, eller så är hon otrogen, eller så tycker hon inte att sex ger henne så mycket, eller så känns sex kravfyllt, eller så får hon motsvarande känsla som impotens för en man. Dvs hon vill men kroppen svarar inte och då går det inte att njuta. Eller så är det hormonellt (preventivmedel) eller beroende på annat psykisk orsak, så som stress, nedstämdhet, sömnbrist, eller är den rent av medicinsk (Dvs om hon tar någon medicin).
Vad säger hon när ni pratat om sex?
Hur är sexet?
Du klagar på att hon inte vill ha närhet, men tycker även att det är ett bekymmer när hon är närgången. Tycker hon inte om att du blir kåt och får stånd? Om hon inte själv blir kåt/vill ha sex, kan hon inte tillfredsställa dig?
Jag tycker att du ska jobba på att förbättra de tillfällen ni har sex. Fråga hur hon vill att du ska agera sexuellt, vad hon föredrar att du gör.