Inlägg från: Anonym (pops) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pops)

Bonusdottern trivs inte

Anonym (SS) skrev 2017-03-24 16:10:29 följande:
    Tyvärr så är jag ganska säker på att hennes mamma spär på saker särkilt vid veckobyten även min sambo blir som en liten gråtandes då det är dags. Jag har sagt att jag tycker att de skall försöka som föräldrar att vara så avdramatiserade som det bara går, jag förstår att det är jobbigt men än hur man vrider och vänder på det så är det såhär det är och värst är det för dottern.
    Men alltid är det ju mammans fel i slutändan.

Dessa biomammor som inte uppfostrar, som curlar och skämmer bort, som spyr hat mot bonusmammor och spär på ledsna känslor hos sina barn så de blir helt besvärliga för pappan och hans nya.

Pappan som varit mer halvt frånvarande och knappt lagt två strån i kors för barnet har ingen skuld som helst i utvecklingen, alltid mamman som gjort alla fel.
  • Anonym (pops)
    Anonym (SS) skrev 2017-03-24 15:14:37 följande:
    Min tanke var bara under en period tills att vi samt han löst delar som hänger lösa så som boende och just nu jobb för hans del som är arbetslös. Men som du beskriver det så är det absolut bättre att hon får tid med sin far. Tycker han tyvärr inte tar vara på tiden med henne alla gånger...
    Om han är arbetslös borde han kunna ägna mer tid åt flickan. Varför ska han vänta tills livet är perfekt innan han ger henne den tid hon behöver? Vips är hon stor och han är en främling för sitt eget barn. Han har inte all tid i världen att reparera relationen, han behöver agera nu!
  • Anonym (pops)
    Anonym (SS) skrev 2017-03-24 16:13:31 följande:
    Det är sant men jag vet att då hon får bestämma kommer även en del av min sambo att dö. Hon uttryckte ganska nyligen att hon ville va något längre hos mamma och bara det tog på sambon vilket jag absolut har full förståelse för. Jag är tacksam för de dagar som jag får ha mitt barn på heltid hoppas även att det förblir så.
    Så han vill ha henne men inte ägna sig åt henne. Hon ska finnas för honom men inte tvärtom. Vilken sorglig ursäkt till pappa. 
Svar på tråden Bonusdottern trivs inte