• Anonym (Innan Mens?)

Hur mår ni innan Mens?

Hej,
    Funderar lite på hur andra mår innan mensen kommer? Har ni alltid samma symptom eller ter det sig olika?

• Svar på tråden Hur mår ni innan Mens?
  • Mascaraklumpar

Det jag märker av är att jag blir mer aktiv och målmedveten något dygn innan. Tränar hårdare, jobbar hårdare och får massa olika idéer i huvudet om alltifrån hur jag ska lägga upp mitt pensionssparande till hur jag ska bädda sängen på ett snyggare sätt. Just nu ammar jag och min mens är väldigt oregelbunden men jag lyckas alltid förutse när den ska komma, så det är nog vväldigt lika från gång till gång.

• Anonym (pms-kossa)

Mår skit rent ut sagt. Från ägglossning till mensens start så sover jag sämre, tröttare, spänningshuvudvärk, ARG (vill slänga ut både karl och små barn för att få vara själv alt flytta "hemifrån"), ont i brösten, humörsvängningar, ont i kroppen, avslutas med migrän som varar 1-4 dygn

Veckan efter mens är den enda veckan på månaden som jag mår riktigt riktigt bra.

• cosinus

Precis dagarna innan brukar jag tycka folk är allmänt dumma i huvudet och jag blir även extra gråtmild.

Med ökad ålder och visdom har jag lärt mig att inre skälla ut folk direkt utan tycker jag de är idioter brukar jag avvakta 3-4 dagar för att se om jag fortfarande tycker de är dumma i huvudet. Det tycker jag sällan :)

På träningen märker jag att jag har svårare att ta ut mig fullständigt. Det där goet att träna intervaller tills man nästan kräks är svårare att frammana.

• Aikido

Ett och annat blåmärke efter hennes temperamentsfyllda utbrott men det mesta brukar blekna till nästa röda måne. Kvinnor är underliga djur. Ibland vidunderliga.

• Anonym (samvetsfråga)

Brukar fundera på om jag ska döda mig själv eller alla andra.

Står inte ut med manligt sällskap, inte ens pojkvänner. Men undviker iofs helst andra levande varelser också.

Läser mycket brutala relationsskildringar, typ leffler eller ibsen.

Med andra ord, blir precis så aggro som stereotypen säger:)

Sen när mensen kommer vill jag vara ensam de första dagarna också, medan smärtan är som värst. Men är lite mer vemodig och melankolisk då

• Anonym (Min version.)

Mitt humör förändras först. Känner mig plötsligt som en jättebebis, sjukt överkänslig. Kan börja böla eller bli lack för minsta lilla, blir jättedramatisk och hemsk. Och så blir jag rastlös och hyperaktiv. Kan grovrengöra och möblera om ett helt hus, på bara några timmar. 
    Brösten blir svullna och spända, känns tio gånger större än vanligt. Jättekul.
    Aptiten kommer också in här någonstans.
    Ca en dag innan mensen kommer så börjar det kännas av i nedre delen av buken, och då vet jag att helvetet är på väg att bryta ut på riktigt. Bra med förvarning ändå, så vet jag att det är dags att gå och handla diverse nödvändigheter som alla behöver under mensen; tamponger, bindor, Ipren, Tranexamsyra, godis, glass, choklad, ostbollar, chicken nuggets, vin, en pistol så man kan skjuta sig själv om det blir för mycket - ja, som sagt, nödvändigheter. 

Tycker det brukar gå till såhär varje gång. 

Svar på tråden Hur mår ni innan Mens?