• vigge

Straff för att ha sex med 15 åring om man är över 18?

Ja, vad tycker ni? Böter? Fängelse? Dödsstraff? Tortyr? Och varför tycker du som du gör? Ska vi höja åldersgränsen för allt sex? Ska det ens vara lagligt om man inte är gift?

• Svar på tråden Straff för att ha sex med 15 åring om man är över 18?
  • Bullimor
    vigge skrev 2017-03-25 16:20:06 följande:

Ja, vad tycker ni? Böter? Fängelse? Dödsstraff? Tortyr? Och varför tycker du som du gör? Ska vi höja åldersgränsen för allt sex? Ska det ens vara lagligt om man inte är gift?

Man får ha sex med personer som fyllt 15, jag tycker inte att det är något att lyfta på ögonbrynet över att en 18-åring och en 15-åring skulle ha sex.  Så, inget straff alla alltså under förutsättning att båda var med på det.

Att höja åldersgränser tjänar ingenting till, ungdomarna gör som de vill ändå.

Självklart ska det vara lagligt även om man inte är gift, var fick du den befängda idén ifrån?
    Eller är den här tråden bara lite underhållning så här på lördagseftermiddagen?
  • vigge
    Bullimor skrev 2017-03-25 16:29:08 följande:

Man får ha sex med personer som fyllt 15, jag tycker inte att det är något att lyfta på ögonbrynet över att en 18-åring och en 15-åring skulle ha sex.  Så, inget straff alla alltså under förutsättning att båda var med på det.

Att höja åldersgränser tjänar ingenting till, ungdomarna gör som de vill ändå.

* Självklart ska det vara lagligt även om man inte är gift, var fick du den befängda idén ifrån?

Eller är den här tråden bara lite underhållning så här på lördagseftermiddagen?

Som svar på stjärnan, tja, det finns människor här som menar att ALLT som har med en som är över 18 och har en relation med en 15 åring är utnyttjade, INGA undantag. Absolut inga undantag och det spelar ingen roll vad man än säger. Tycker jag är ganska befängt så skulle inte förvåna mig om det finns dem som tycker sex utanför äktenskapet är dåligt det med.
  • Anonym (?)
    vigge skrev 2017-03-25 16:20:06 följande:

varför vill du diskutera detta? Tycker dina alternativ är lite konstiga :) 
  • Rosa Viola

Tycker man borde göra en utredning först innan man bestämmer straffet. Som det är nu är det ju olagligt med sex med nån under 15 oavsett hur det gick till och hur den minderårige verkar må. Men böter kan det ju vara oavsett.

• vigge
    Anonym (?) skrev 2017-03-25 16:50:03 följande:

varför vill du diskutera detta? Tycker dina alternativ är lite konstiga :) 

För att det finns folk här som ser allt som har med 18 år och 15 tillsammans som utnyttjade och pedofili helt utan undantag. Vad tycker du själv?
  • Anonym (Man i kalasbyxor)
    vigge skrev 2017-03-25 17:21:23 följande:
    För att det finns folk här som ser allt som har med 18 år och 15 tillsammans som utnyttjade och pedofili helt utan undantag. Vad tycker du själv?
    Pedofili??? Det är väl inte många 15-åringar som ännu inte har påbörjat puberteten.... En pedofil tänder alltså på unga som ännu inte har nåt puberteten men ordet använts tyvärr allt för ofta för att smutskasta andra.

Personligen är det inte ens olagligt om jag som 50+ skulle knulla en 15-åring, helt ok enligt Svensk lag!
  • vigge
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-03-27 17:15:59 följande:

Pedofili??? Det är väl inte många 15-åringar som ännu inte har påbörjat puberteten.... En pedofil tänder alltså på unga som ännu inte har nåt puberteten men ordet använts tyvärr allt för ofta för att smutskasta andra.

Personligen är det inte ens olagligt om jag som 50+ skulle knulla en 15-åring, helt ok enligt Svensk lag!

Såpass?
  • Anonym (Man i kalasbyxor)
    vigge skrev 2017-03-30 13:21:03 följande:
    Såpass?
    Vadå?
  • Nyfikna72

Det bästa vore om staten gick in och styrde upp det så att ALLA var tvungen att ha ett knullkörkort............alla skulle få ett lås över härligheten som togs bort när man genomgått examen och lämnat dnaprov.

Svar på tråden Straff för att ha sex med 15 åring om man är över 18?