• EnAnonumius

Mina barn är försvunna!

Bestemor skrev 2017-03-26 18:54:38 följande:
    Konstigt att du skriver här. Det är polisen du ska kontakta inte familjeliv.
    Ts skriver i sin Trådstart:
    "Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen."

Så konstigt att du klagar på honom över att han inte har kontaktat polisen fast han gjort det.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Bestemor skrev 2017-03-26 19:31:20 följande:
    Ledsen missade det.
    Det har blivit vanligt att kvinnor flytt från våldsamma män och fått skyddad identitet. Sen söker männen efter dem på olika forum och någon hjälpsam nisse avslöjar var de befinner sig och kvinnan får fly igen.

Det är synd om dig om hon stuckit utan anledning och polisen kommer hitta dem.
    Varför är det första du göra att sitta och ANTYDA indirekt tydligt att TS är en våldsam person som första sak att skriva?

För att sedan lägga in en brasklapp av att släta över det hela med "det är ju synd om dig om det är en annan anledning".

• EnAnonumius
    Anonym (kola) skrev 2017-03-27 00:20:48 följande:
    Se gärna inlägg 13 i tråden om att inte hjälpa ts med att hitta frun och barnen.
    Inlägg #13 hade en _citering_ av inlägg #10.
    Inlägg #10 var skriven av Bestmor.

Så ett par förflugna ord från "Bestemor" (inlägg #10) och ett medhåll från "Anonym (Obehagligt)" (inlägg #13) skall räcka för att sitta och utgå från att TS är per se en våldsam person?

• EnAnonumius
    Kalamata skrev 2017-03-27 02:39:17 följande:
    Det är väldigt äckligt att se hur folk bara antar att TS är en labil kvinnomisshandlare som letar efter sitt stackars offer till fru, som självklart har rymt ifrån den vardagsterror som givetvis TS står för. Tänk att deta anses mer möjligt än att frugan, precis som vilken annan farsa som kidnappat sina barn, bara stuckit av ren egoism, brist på omdöme och/eller psykbryt.

Är ni på riktigt? Är det så jävla omöjligt att det i detta kanske lite mer ovanliga fall faktiskt är mammans fel, och att pappan bär på en genuin oro för barnen, ett resultat utav helt vanlig pappakärlek och föräldrainstinkt?

Inte konstigt dock med tanke på vilket underläge pappor oftast befinner sig i när det kommer till just barns omsorg- och vårdnadsfrågor. Och nej, jag är inte en man....
    Jag håller med i alla dina ord. Det är faktiskt en obehaglig pöbel mentalitet mot männen i sådana här frågor.

Jo jag är också kvinna tillägger detta för saken skull.

• EnAnonumius
    Bestemor skrev 2017-03-27 07:21:47 följande:
    Polisen har i flera artiklar varnat för att vara hjälpsam när mammor och pappor frågar om hjälp med försvunna barn och den andra föräldern. Så tar för givet de kan sin sak.

Skadar inte att vara försiktig med andras liv. Polisen kan sin sak och vet hur man hittar försvunna personer.
    Det må hända.

Men det är ändå direkt SMAKLÖST att bara sitta (indirekt men ändå mycket tydligt) och anklaga TS som du gjorde utan faktagrund som du gjorde i inlägg #10. För att sedan desperat försöka släta över det med en smaklös brasklapp "Det är synd om dig om hon stuckit utan anledning..."

• EnAnonumius
    Bestemor skrev 2017-03-27 15:22:32 följande:
    Nej, men om tråden utvecklas vidare och någon frågar hur de ser ut.
    Trådar har spårat ut förr, det skulle inte vara något nytt här.
    Det var DU som fixade att tråden började spåra ur.

Det gjorde du i inlägg #10 började indirekt men ändå tydligt insinuera att TS var en våldsam person.
    Vad var ditt syfte med att sitta och indirekt men ändå tydligt utgå från att TS är en våldsam person utan att ha några som helst fakta på handen?

• EnAnonumius
    Bestemor skrev 2017-03-27 11:46:04 följande:
    Inget desperat alls. Hur får du till det.
    Man vet inte om mamman flytt av olika orsaker.
    Enligt polisen ska man inte hjälpa till.

Jag kan omöjligt veta om ts är en snäll man eller inte.
    Polisen borde prioritera försvinnandet med tanke på att mamman enligt ts knapprar piller och det låter ju inte bra. Så han får säkert hjälp av polisen.
    Hur FÅR DU det till att TS är en våldsam person. (se inlägg #10)

Det var det _första_ du sitter och skriver indirekt men ändå tydligt att han skulle vara. Du _några_ meningar om det.

Sedan så avslutar du med _en styck_ ynklig lite brasklapp på en mening av Det är ju synd om dig..."

Så ja jag skrev "desperat" av en anledning. Bara för att det det gav det intrycket från din sida.

Som sagt.
    Varför hade du behovet av att sitta och indirekt antyda om att TS var en våldsam person överhuvudtaget när du helt saknar helt information hur saken ligger till?

• EnAnonumius
    Bestemor skrev 2017-03-27 17:07:30 följande:
    Ja. I och med att han talade om att mamman och barnen försvunnit.
    Jag VET att det är negativt tänkt att han gjort något som fått henne att fly.
    Jag TROR att det är vanligare att kvinnor flyr för att de är rädda för männen, än att de gör det för skojs skull.
    Kan du vara snäll och kolla DIN inställning i stället?
    Varför är du så otroligt negativ inställd till en man per se?
    En man som du inte känner och en man som vill ha RÅD över vad mer han kan göra än det han har redan gjort?
    Det är _snudd_ på gränsen till demonisering av TS baserat på att han är en man.

Varför väljer du att utgå från att han är den egentliga "boven i dramat", bara för att han är man baserat på en sådan otrolig dum sak som "tror". 

Du hjälper till med att spä på problemen som män har. Det räcker tydligen att de har könet man så skall man genast utmåla dem som skurkar i olika sammanhanget.

Du sitter ju fasiken helt utan grund och helt utan fakta och spekulerar om TS.
    För en man kan ju tydligen inte ha genuint oro och intresse för barnens väl och ve.
    Bestemor skrev 2017-03-27 17:07:30 följande:
    Jag har svårt att tro att inte polisen ser väldigt allvarligt att kvinnan knaprar piller och nyss blivit dömnd för stöld och sen tagit barnen och förvunnit.
    Så varför gå in på FL och få råd?

Vad kan han få för råd här, utom olika sätt att spåra henne. Vad kan folk här ge för råd som inte polisen och socialtjänsten redan gett honom.

Ja och märkligt nog så finns det ingen i denna tråd som har hävdat motsatsen om polisen.

Och så är du där igen.
    Dömer ut honom och utgår från att han skulle efterfråga om råd för att spåra henne.
    Du bäddar in det snyggt bara i en fråga. En s.k ledande fråga då den innehåller en premiss/spekulation.  För det är ju tydligt uppenbart genom DEN frågan att du har tydligen beslutat dig för att han vill ha hjälp med att spåra kvinnan för det kan inte finnas några andra anledningar.

Om du inte kunde ge TS råd, så hade du kunnat uppvisa lite tankeverksamhet och låtit bli att svara i denna tråden.
    Men i stället så väljer du att gå in och demonisera TS baserat på hans kön och indirekt men ändå tydligt anklagar honom för att vara orsaken till att mamman flyr för att han är våldsam.

En stor tung skämskudde på dig, det är vad som du behöver.

• EnAnonumius
    Poascenko skrev 2017-03-27 21:50:48 följande:
    Nja, nu försvann de väl knappast utan någon anledning?  
    Vad är det för förväntade svar du vill ha på den insinuerande frågan?
  • EnAnonumius
    molly50 skrev 2017-03-27 20:56:52 följande:
    Ja,det finns absolut m'n som tar sina barn och försvinner.
    Men det finns även kvinnor som gör samma sak.
    Och jag tycker det är skrämmande att så många automatiskt tror att om en kvinna försvinner med sina barn så beror det på att mannen är våldsam.

Ja,det är absolut skrämmande att mamman har försvunnit med två små barn och knaprar piller.
    Men det är ju högst troligt också därför som TS oroar sig och vill veta var barnen finns och om de mår bra.
    Därav att han har kontaktat flera instanser för att få hjälp.
    Det hade nog vem som helst gjort i den situationen.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!