• Poascenko

Mina barn är försvunna!

LFF skrev 2017-03-29 13:50:43 följande:
    För att det är en mamma som försvunnit med barnen. Tyvärr så är det så att pappor ligger i underläge i det fallet. Inte första gången och inte sista. Och sen kan mamman säga "jag tog barnen av rädsla för mannen" och sen är mannen körd hos myndigheterna även om kvinnan ljuger arslet av sig. Tyvärr. 
    Sverige är fortfarande angelägen att agera när diverse barn bara "försvinner". Kvittar vilket kön, religion, sexläggning eller politisk tillhörighet bakgrunden har.

Varför söker polisen inte efter hans fru eftersom hon är så "farligt" då? För att han är man? Seriöst?
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 14:03:26 följande:
    Ja,det är klart att det måste finnas en förklaring. Det tror ju jag med.
    Ja,du minns rätt. Nej,jag skulle själv aldrig lämna min familj utan orsak.

Om hon knaprar piller så kan det ju vara så att hon av någon anledning inte mår bra. Och då tänker man ju inte heller alltid klart.
    Hon har dessutom blivit dömd för ett brott och försöker kanske fly undan rättvisan.

Absolut! De får väl inte ge ut någon information om de hjälper en person som blivit misshandlad.
    Framförallt inte till den som misshandlat personen.
    Men det kan ju likaväl vara så att de inte vet något.
    TS ger mig inte känslan av att vara en kvinnomisshandlare.
    Snarare orolig för sina barn.
    Vilket vem som helst hade varit i den situationen.
    Återigen, åkte hon dit för stöld utan några konsekvenser i somras?
  • Poascenko
    Anonym (justsayin') skrev 2017-03-29 12:54:30 följande:

Ingen som reagerat på att TS inte varit aktiv i tråden sen i måndags...

Dock, jag.
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 14:07:00 följande:
    Antingen har han väl fullt upp med att leta efter sina barn eller så har han gett upp tråden med tanke på alla som misstänker honom för att vara en kvinnomisshandlare.
    Men det gör inte du? Vad tycker du själv har hänt då?
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 14:16:27 följande:
    Hon blev dömd för en stöld. Står att läsa i TS inlägg # 20.
    Sen vet jag inte om det framkommit om domen har blivit verkställd.
    Spelar det någon roll om domen har blivit verkställd?
    Har hon något ärende nr. och det får hon även utan dom, skulle väl så tämligen alla myndigheter agerar med en gång när hon "försvinner" med sina barn. 
    Återigen, varför gör de inte det? För att han är man? Seriöst?
  • Poascenko
    Anonym (Typsikt) skrev 2017-03-29 14:12:41 följande:
    För könen spelar visst roll i mångas ögon. Mammor kan sticka utan konsekvenser men pappor? Nej, nej! Då hade det varit fart i polisen och soc. Alla vet det.
    LFF skrev 2017-03-29 13:50:43 följande:
    För att det är en mamma som försvunnit med barnen. Tyvärr så är det så att pappor ligger i underläge i det fallet. Inte första gången och inte sista. Och sen kan mamman säga "jag tog barnen av rädsla för mannen" och sen är mannen körd hos myndigheterna även om kvinnan ljuger arslet av sig. Tyvärr. 
    Det är ju sant. Det är alltid en godtagbar ursäkt som nästan alltid funkar, även för den som ljuger. Säger inte att alla ljuger men det händer oftare än man tror. Tar mamman barnen så händer det inget men tar pappan barnen ja, då händer det lite mer. Varför så förvånad? Hade ts tagit barnen och försvunnit så hade de letat igenom varje vrå tills de hittade honom. Tar en kvinna barnen och försvinner så görs det knappt något. 
    Knappast.
  • Poascenko
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 17:34:57 följande:
    Äterigen. Du frågade ju för fasiken om hon blivit dömd.
    Nu fick du svaret på din fråga och då helt plötsligt så spelar det ingen roll.

Så varför ställa frågor om du inte anser att eventuellt svaret på frågan inte har relevans för diskussionen?
    Vad tycker du själv då har hänt? 
    Du påstår att hon inte lämnat honom med barnen utan att de "bara försvunnit", vilket skulle innebära att någon tredje part är involverad. 

Skulle så vara fallet, undrar jag varför varken polisen eller någon annan myndighet gör något åt saken? För att han är man som vissa här vill påstå?
  • Poascenko
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 17:32:19 följande:
    Återigen så finns det "Visa Endast' under nicken på inläggen tryck på den så får man upp vad enskild person skriver i en tråd..
    Men jag kan ge dig en hint. Läs inlägg #20 i denna tråd, så har du svaret på din fråga i det inlägget. 
    Du verkar så otroligt säker på att ts talar sanningen här. Hur kan du vara det? Vet du mer än vi andra?

Det jag läser här är; ts fru och barnen har enbart försvunnit. Frugan knaprar piller och blivit dömd för stöld. Ändå tänker varken soc eller polisen göra något åt saken. Hur kommer det sig, tro?
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 21:16:54 följande:
    Men då kan man väl ställa samma fråga till dig. Hur kan du vara så säker på att TS ljuger? Vet du mer än vi andra?

Sen måste jag återigen fråga dig om du hade tänkt likadant om TS hade varit en kvinna och mannen hade stuckit med barnen?
    Jag har frågat dig det flera gånger,men du har undvikit att svara på det.
    Det skulle vara intressant att veta hur du hade tänkt om rollerna varit de motsatta.
    Läs om. Läs rätt.
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 21:16:54 följande:
    Men då kan man väl ställa samma fråga till dig. Hur kan du vara så säker på att TS ljuger? Vet du mer än vi andra?

Sen måste jag återigen fråga dig om du hade tänkt likadant om TS hade varit en kvinna och mannen hade stuckit med barnen?
    Jag har frågat dig det flera gånger,men du har undvikit att svara på det.
    Det skulle vara intressant att veta hur du hade tänkt om rollerna varit de motsatta.
    Är du klart med läsningen, förstår du väl att det inte var jag som tog upp könskortet här?

Låt oss påstå att jag är helt fel ute. Återstår ändå frågan: Varför gör inte någon något åt deras försvinnande?

Nu försvinner väl folk i Sverige enbart sådär utan att någon bryr sig om det? Kalla mig gärna idiot nu.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!