Inlägg från: Moraltantersuger |Visa alla inlägg
  • Moraltantersuger

Till er hundälskare där ute, snälla hjälp mig! (Långt)

Oroligheten och osäkerheten du har läser hunden av ,dessutom tillåter du han att vara dominant över dig 

Du tappade ett sud på marken han bet dig, han bet dig för att han säger till dig att HAN äger suddet,och med tanke på natt du inte bet tillbaka visar det att du är under han i flocken,en flockledare biter ALLTID tillbaka och har ALLTID det sissta ordet.Våra hundar skulle aldrig få för sig att försöka ta nåt vi tappar då dom är lärda att ALLT tillhör oss tills vi erbjuder dom att dela

Han använder sin mun som ett verktyg att dominera dig för att det funkar

Du borde överväga att lämmna bort han till nån som vet vad dom gör, han är fel hund för dig frågan om nån hund är rätt då du mår dåöligt och är osäker, du vet hundar läser oss som en öppen bok och repsketerar inte osäkra flockmedlemar och en osäker flockmedlem kan aldrig leda 

• Moraltantersuger
    "men en del tyckte man skulle markera tillbaka genom att säga nej och hålla fast dom i nackskinnet."

Det är lite mer invecklat än så ,folk som säger att det är bara att ta tag i nacksinnet är extremt okunning,Testa att göra det på våran Akita Inu hane på nästan 70 kilo så får man se vad han tycker om det =P 
  • Moraltantersuger
    Kakmonsterarg skrev 2017-03-26 19:47:56 följande:
    Jo klart skillnad med en sån stor hund. Tyvärr är samhället så knasigt att vi accepterar en liten hund på 4kg som biter oss men skulle min hund va en riktig stor schäfer eller ännu större ras som biter skulle de va direkt livsfarligt och då ser man problemet mycket mer allvarligare..
    DU accepterar =) vi har 3 styckna akitas 2 styckna små blandraser från rumänien gatuhundar och en liten liten chihuahua, ingen av dom bitts för vi accepterar det inte 
  • Moraltantersuger
    Kakmonsterarg skrev 2017-03-26 19:46:23 följande:
    Jag vet han använder munnen emot mig .. det är ett svårt beteende få bort :o utan rätt vertyg.

Jag har alltid mått dåligt även för 10 år sen när jag skaffade honom. Och jag vet jag sänder ut signaler tillbaka till honom . Jag är väldigt påläst. Men när han började bita i början särskilt i samband när jag klippte hans klor så markerade jag att detta var fel. Men redan då gick det inte få bort beteendet.

Jag vill inte behöva avliva honom för att ingen kan ställa upp som hundvakt, hade jag bara haft en normal lön så hade allting löst sig. Han är ju frisk annars och jag ser hellre att han kommer till någon annan än att han ska sluta få leva på denna jord :( det är så enormt orättvist!

Men ingen nappar på blocket, ingen vill ha en problem hund. Vad gör man då?
    Går att få bort vilket beteende som helst bara man vet hur,du borde också vara lite mer ödmjuk du är INTE påläst du är totalt okunning annars hade du inte haft dom problemen ,säger det inte för att vara elak utan för att det är sant,jag är också ganska okunning hundgrejen är karlfjantens uppgift men kan jag lära mig kan du men bara om du vill lära dig 
Svar på tråden Till er hundälskare där ute, snälla hjälp mig! (Långt)