• Unemjatti

    Tvillingsulky med travelsystem?

    Hej, jag väntar tvillingar, går in i v.37 imorgon. Jag har försökt leta (och har väl egentligen uteslutit att det ens finns) en enklare tvillingsulky med travelsystem där man kan ha två babyskydd samtidigt. Jag har redan köpt en tvillingvagn, Emmaljunga Citycross, men upptäckte att den precis är för gammal så det går inte att fästa babyskydd på den.

    Någon som, på rak arm, vet om det finns någon enklare tvillingsulky med travelsystem så att man kan fästa babyskydd? Jag skriver enklare eftersom jag redan har en tvillingvagn med ligg- och sittdel, den enda funktion jag saknar är att fästa babyskydden.

    Ni som haft tvillingar, hur har ni gjort när ni till exempel ska på BVC? Har ni alltid varit två så ni kan hjälpas åt att bära eller har ni flyttat över dem till barnvagn?

  • Svar på tråden Tvillingsulky med travelsystem?
  • Trippelmamma76

    Det är inte särskilt troligt att det finns sulky som man kan sätta babyskydd på eftersom babyskydd är för små bebisar (upp till ca 6-9 mån) och sulkys är för äldre barn. Kanske du kan hitta ett begagnat chassi bara om du gärna vill kunna sätta babyskydden på?

  • Unemjatti

    Jo det är sant. Men jag tänkte att det finns ju sådana lösningar för ett barn, synd att det inte verkar finnas något liknande tvillingalternativ :/

  • Unemjatti

    Nej tyvärr, har varit in med den på butiken och allt och det funkar inte på denna :( Men man får väl kanske lyfta ur dem ur babyskydden och ner i vagnen istället. Synd om de ska behöva vakna bara. Men de kanske vänjer sig..

  • Trippelmamma76

    Ok. Det är ju så olika hur barn är också. Vissa är lättväckta, andra inte. Samtidigt så ska de ju bara sitta korta stunder i babyskydd oavsett, så det är väl mest användbart från parkeringen och in dit man ska osv. Ingenting att promenera runt med eller låta dem sova någon längre stund i. Jag hade sådan där adapter till första barnet men använde det knappt. De andra två har jag lyft över i vagnen så att de legat bra, och inte brytt mig om att kunna sätta fast babyskydden på vagnen.

  • Unemjatti

    Ja det har du rätt i. Sen är det ju en sådan förhållandevis kort tid som de sitter i babyskydd. man behöver ju egentligen väldigt lite av all utrustning som finns :) det ska nog gå bra vilket som, men man hakar upp sig på vissa praktiska detaljer!

  • Unemjatti

    Ja det var något sådant jag hade tänkt mig! Synd att det inte verkar finnas någon svensk återförsäljare.

    Tror inte att jag orkar sälja och köpa nu vagn. Får känns efter när de kommer och se hur stort behovet känns. Tack för tipset :)

Svar på tråden Tvillingsulky med travelsystem?