Inlägg från: Bullimor |Visa alla inlägg
  • Bullimor

Vågar ni resa till Turkiet?

Jag hade inte tvekat en sekund, har varit i Turkiet många gånger.
    Nu har dessvärre alla resor dit ställts in från min lokala flygplats så i år blir det andra resmål.
    Fast kanske, kanske det blir en sistaminuten i sommar från Arlanda.

Så länge inte UD avråder åker jag, charterbolagen brukar följa UDs råd. Åker man däremot mot denna avrådan så gäller inte reseförsäkringen som vanligt, något man måste ha koll på.

• Bullimor
    Praktisk59 skrev 2017-03-29 15:01:46 följande:

Största faran är nog bara påträngande försäljare.
    Ta med vattenpistoler till barnen - det han hålla ohyran på avstånd.

Haha, jag gillar försäljarna!
    De är kul att prata skit med och går man med in i butiken så kan man göra kanonbra affärer.
    Det man bör tänka på angående butiker och prutande är att köpa, om inte allt, så mycket i samma affär. Ju mer man köper desto bättre priser.

Det pratas ibland om den usla kvalitén på kläder köpta i Turkiet men det kan jag säga att det stämmer minsann inte alltid. Titta på sömmar, knappar och sånt så ser du om det ser bra ut! Det må vara märkeskopior även om de förnekar det men det kan inte ett otränat öga se.

Jag har shoppas oändligt mycket kläder och skor i Turkiet och skulle åka i morgon om jag bara hade tillfälle!
  • Bullimor
    modsey skrev 2017-04-03 22:56:03 följande:
    Därför
    Wow, vilket argument... Förvånad
  • Bullimor
    K med lilla E skrev 2017-04-04 19:00:36 följande:

Nu har då inte jag hört något om några grejer i Turkiet på ett bra tag så vi tänker åka, dessutom har det väl aldrig hänt några turister något på de vanliga turistmålen?

Gå med i gruppen "Vi som älskar Turkiet" på FB.
    Det finns många kloka resvana människor där och även folk som bor permanent i Turkiet. 
  • Bullimor
    modsey skrev 2017-04-04 20:34:16 följande:
    Du missade alltså inlägg 18 där jag skrivit varför JAG väljer bort Turkiet
    Ja, det gjorde jag.
    Tack för klargörandet.
Svar på tråden Vågar ni resa till Turkiet?