Inlägg från: Anonym (Resesäljare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Resesäljare)

Gift vid första ögonkastet

Nja, jag tycker ni inte riktigt förstår vad Malin menar.
    Hon är inte utseende fixerad vad det gäller Daniel egentligen,
    det är ju inte han som är det egentliga problemet utan hon själv.
    Hon berättade ju om sitt självförtroende att hon känner sig om en jättekvinna.
    Att hon aldrig känt som som en smal och attraktiv kvinna.
    Känner man att inte varit så kvinnlig och det påverkat självförtroendet, 
    blir det ju inte bättre om mannen är mindre än än själv.
    Så uppfattade jag att Malin menade och hade skrivit i sitt brev när hon sökte.

Så jag uppfattar inte Malin som utseende fixerad just på män utan för sin egen självkänslas skull , dvs hon vill inte känna sig som en stor kvinna som hon gjort tidigare utan vill känna sig mer kvinnlig.
    Jag tycker att hon ser bra ut men man hör ju att hon har haft det jobbigt med självkänslan.

• Anonym (Resesäljare)
    Anonym (Lolo) skrev 2019-04-02 15:44:46 följande:
    Jo men det är väl samma för män som inte känner sig manliga om inte kvinnan ser ut som en Barbie eller supermodell? (Som idealet). Det hade ändå varit taskigt om Daniel varit en sån man och påpekat hela tiden då att Malin var ?tjock? eller ?gammal? (jämfört med en Victorias secretmodell på 26) även om grunden för det var att han inte kände att HAN kunde leva upp till mansidealet.
    Nej jag tycker inte att det är samma liknelse, det du skriver att mannen inte skulle känna sig manlig om inte kvinnan såg ut som en barbie.

Malin känner sig ofta som en jättekvinna eftersom hon aldrig känt sig smal och kvinnlig, dvs känslan hon har för sig själv inte utseende hos andra.
    Liknelsen hos mannen skulle alltså vara att han känner sig för smal och omanlig bredvid en kvinna som han är mycket smalare än.
    Min man har en kompis som är väldigt smal och tunn, nästan mager kan man säga, han är så bara, det är inte det att han inte äter utan har den kroppsbyggnaden. Han har sagt att han känner sig så omanlig ibland då han har smalare och mindre jeans än tjejer.
    Han har hakat upp sig på sina armar som är väldigt smala, han brukar säga att han har så feminina handleder. 
    Han känner sig alltså omanlig bredvid många tjejer och vill inte har för långa tjejer.
    Men det har ju med hans självförtroende att göra, inte att han anmärker på tjejer och bara tycker att supermodeller är något att ha.
    Tror att det är samma för Malin dvs hon anmärker inte på andras utseende men känner sig själv som en jättekvinna även om hon ju är normal.

Det jag menar är att det är skillnad på att anmärka på andras utseende och förkasta alla som inte är supersnygga och att känna att man själv inte duger eller att det man inte gillar hos sig själv förstärks genom någon annan.

Jag tror som sagt inte att Malin är utseende fixerad allmänt men känner att hennes komplex kommer fram om andra är mindre än henne. Men nu är ju Daniel inte jättekort, dom är ju ungefär lika långa så det borde inte vara ett stort problem egentligen för henne, han är ju heller ingen tanig person utan normalbyggd.
Svar på tråden Gift vid första ögonkastet