Gift vid första ögonkastet
Fler som följer årets säsong?
Jag måste säga att jag förvånas mer och mer att folk söker seriöst till programmet. Dom matchas inte vetenskapligt med någon som är bra för dom, dom får en av få som finns att välja på med stor risk för att matchen har mycket obearbetat bagage...
Mina tankar:
Miha och Nicklas; Miha är helt underbar, hade så gärna varit kompis med henne. Jag tycker dock att hon förtjänar lite att backa tillbaka och kanske gå i terapi ett tag (som vi alla mår väl av!) innan hon dejtar igen, hon verkar bestämma sig direkt för att hon är intresserad och jag förstår inte vad hon ser i Nicklas. Inte för att det är något fel på honom men jag förstår inte matchen. Det är ingen bra match för att man läst samma program på universitet, bor grannar och har gillat samma bokserie som barn. Hon kommer inte fram alls som person i deras förhållande, tror att hon kan må minst lika bra som singel ett tag. Det där med att skynda sig för att man känner sig stressad av biologin eller förutfattade planer om när saker ska hända är inte bra.
Jannica och Magnus: Hon kallar sig själv eldig men jag skulle nog säga lite inskränkt eller omogen snarare, ganska barnslig. Jag får inget grepp om hans personlighet heller. Hon hade passat mycket bättre med Nicklas iallafall.
Daniel och Malin: mina favoriter <3
Jag tycker att Daniel är värsta kapet, förstår inte fixeringen vid hans längd, han är 173 som är en helt vanlig längd i typ alla andra länder förutom Holland och resten av Skandinavien. Han är ju jättevanlig och trygg. Och snygg! Den i alla säsonger som är mest mogen och trygg i sig själv. Malin är fin och rolig, önskar dock att hon knep om sin utseendefixering. Som Daniel sa själv, hur hade det sett ut om han sagt upprepade gånger att han ville ha en kort och smal kvinna?! Rätt i ansiktet på henne också där hon sitter halvnaken i sängen med en kamera i ansiktet. Jag förstår inte heller varför hon förväntar sig och fixerar sig vid förälskelse.
Man deltar inte i det här programmet för att matchas med sin vanliga typ av man/kvinna och för att känna passionerad förälskelse! Det hon har med Daniel är vad jag har med min make och han är mitt livs kärlek! Vi skrattar ihop, är fullständigt trygga och är bästa vänner. Man saknar heller inte en person man känt i 2 veckor när man är på jobbet. Känner man så har man blivit förälskad i en inre bild av personen som antagligen har att göra med barndomstrauman :p
Synd att hon inte verkar inse det utan är inne på att hitta en ny förälskelse likt sina förra ex.
Och hennes son... omg. Klipp navelsträngen. För 25 år sen. Herregud, varför lägger han sig i vad hon attraheras av?