Läkare säger troligtvis missfall??
Hejsan!
För några veckor sen fick jag reda på att jag va gravid! Sån underbar känsla! Skrev in mig hos barnmorskan och lämnade då lite blodprover, bland annat för sköldkörteln. Fick sedan besked att min sköldkörtel inte va som den skulle, så fick medicin och skulle iväg på ultraljud vid ett senare tillfälle.
Så idag har vi varit iväg på ett ultraljud för att kontrollera att barnet mår bra. Som jag och min sambo har räknat ut är jag i vecka 5-6 men enligt barnmorskan är jag är i 11+? .
Idag på ultraljudet så syntets bara fostersäcken, moderkakan och fostervatten, men inget foster. Läkaren sa då att jag fått ett missfall.
Har en vän som har haft såhär tidigare att fostret inte synts så tidigt. Men veckan senare så kunde man se på ultraljudet ett litet foster. Läkaren sa till henne att hon fått missfall, men de trodde inte hon så hon vänts en vecka och gjorde ett nytt ultraljud. Där de såg en liten.
Någon mer som har haft såhär?
Kan läkaren haft fel? Att de inte är något missfall, utan att fostret bara inte syns så tidigt i graviditeten?? Hoppas de inte vart rörigt att förstå!