• Alexis2442

Konstiga resultat och blödningar

Jag får snart panik här hemma. För drygt en vecka sedan fick jag min mens, nu i helgen fick jag en blödning som var åt det brunaktig hållet, tog ett graviditetstest som visade positivt 1-2. Har sen hela helgen haft som molande mensvärk, kissnödig ofta. Gjorde ett nytt test idag som visade 2-3. Är det här ens möjligt? Nu här på kvällen fick jag en jätteliten blödning, men inget mer. Kan tillägga att jag hela tiden har flytningar. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Konstiga resultat och blödningar
  • Carambolan

Har du haft sex så är det absolut möjligt. Det är vanligt att ha mensliknande blödningar i tidig graviditet.

• Alexis2442

Idag har jag haft värk på höger sida i nedre delen av magen, det har ibland gått ner i ljumsken. Började även blöda nu ikväll. Något känns inte rätt bör jag vara orolig?

• EpicNurse
    Alexis2442 skrev 2017-03-30 21:52:30 följande:

Idag har jag haft värk på höger sida i nedre delen av magen, det har ibland gått ner i ljumsken. Började även blöda nu ikväll. Något känns inte rätt bör jag vara orolig?

Kontakta din barnmorska/gynekolog för att utesluta utomkvedshavandeskap!
  • EpicNurse
    Alexis2442 skrev 2017-03-30 22:20:41 följande:

Bör jag ringa 1177 och åka in akut?

Om du får akut smärta, alltså så ont att du inte kan stå, så ska du åka in direkt. Om det är molvärk/lite småhugg så kan du ringa imorgon!
  • Anonym (undrar)

Hur gick det för dig?

Svar på tråden Konstiga resultat och blödningar