Anonym (Luna) skrev 2017-03-28 01:25:52 följande:
Min syster är för tillfället lvuad för sin egen säkerhet, men det har tagit lång tid för henne att få hjälp. Just nu är läget här ok, men min mamma är helt slut efter år av tjat och oro.
Min pappa har inte alltid varit så här. Han har sagt att han ska lämna min bonusmamma om det inte blir bättre, men under de senaste veckorna har jag fått skulden för hennes utbrott. Det kan vara att jag pratar för mkt eller glömmer att sätta dit en ny toarulle. Pappa har alltid varit bra på att bända sanningen och ge mig dåligt samvete för bråk jag inte deltagit i eller startat. Men nu på senare tid har han sagt att jag överdriver, att jag är taskig som reagerar som jag gör(gå in på rummet och undvika situationen) och att jag inte behandlar familjen rättvist när jag är ledsen över saker som har sagt osv.
Lägenhet är som sagt inte det jag kräver(även om det vore fantastiskt) utan bara nån stans att ta vägen. Men just nu skulle jag vilja få lite info om hur processen inom soc kan gå till
Jag vet som sagt tonåringar som fått lägenheter av soc, men det var inte i Sthlm och det var ett antal år sedan.
Men det är ok att bo hos din mamma för tillfället. Förstår att din mamma är sluktkörd. Men hur är din och din mammas relation?
Har du kikat på några skolor som har boende/internat?
Hur trivs du på din gymnasieskola? Skulle du kunna tänka dig att byta skola?