• pontusflikkka

Rödhåriga barn

Vad anser ni om Rödhåriga barn? Jag vill minnas att på min tid var det som som ofta fick utstå mobbing.. anser du att det har blivit mer socialt accepterat idag? Har du själv, eller känner du nån med rödhårigt barn? Visa gärna bild :)

Detta är ingen negativ tråd! Här är det en öppen diskussion som gäller och andras tankar och sett att tänka är inget man kritiserar :)

• Svar på tråden Rödhåriga barn
  • Anonym (Ylvis)
    Anonym (Strawberry) skrev 2017-03-28 11:47:43 följande:
    Upplever också att det är så nu.

Och jag gissar att "Ylvis" här ovanför är i övre medelåldern, den generationen som fortfarande har som hobby att aktivt sola i medelhavsländer/Thailand. Idag är de flesta inte så sugna på att pressa på det sättet, och att välja partner efter hur gärna de vill/kan pressa i solen...
    Tja, det är inte direkt avgörande om han kan sola eller inte. Jag attraheras helt enkelt inte av rött hår och det har inget med ålder att göra.

Om du nödvändigtvis vill veta min ålder så är jag född i början av 80-talet. Så någon övre medelålder kan vi nog inte definiera mig som.
  • Anonym (Strawberry)
    927481649047153 skrev 2017-03-28 11:50:25 följande:

Gingers have no souls!!

Vem behöver det? ;) Vad har du din till?
  • fjanten

Är 22.

I mellanstadiet hade vi en rödhårig tjej i vår klass, hon blev lite retad av några äldre ungar på skolan. Inte varje dag eller så, men det skedde tyvärr. På högstadiet hade en kille i klassen rött hår, och han blev tyvärr också ganska retad av ett gäng puckon. Detta var dock i Kiruna, och det kanske är/var lite efter där. Min mans bror är rödhårig och blev inte alls retad i skolan, det var i Australien. Där är det kanske något vanligare med rödhåriga dock pga det irländska och skottska arvet.

Personligen tycker jag att naturligt rött hår är underbart vackert! Både koppar, "morot", kastanj osv. Både på pojkar och flickor. Hade hoppats på att något av våra barn skulle få en röd nyans, men den ena är blond och den andra brun.

• Anonym (Strawberry)
    fjanten skrev 2017-03-28 11:57:08 följande:

Är 22.

I mellanstadiet hade vi en rödhårig tjej i vår klass, hon blev lite retad av några äldre ungar på skolan. Inte varje dag eller så, men det skedde tyvärr. På högstadiet hade en kille i klassen rött hår, och han blev tyvärr också ganska retad av ett gäng puckon. Detta var dock i Kiruna, och det kanske är/var lite efter där. Min mans bror är rödhårig och blev inte alls retad i skolan, det var i Australien. Där är det kanske något vanligare med rödhåriga dock pga det irländska och skottska arvet.

Personligen tycker jag att naturligt rött hår är underbart vackert! Både koppar, "morot", kastanj osv. Både på pojkar och flickor. Hade hoppats på att något av våra barn skulle få en röd nyans, men den ena är blond och den andra brun.

Blont och brunt är också fint :) Faktum är att jag inte ens kan välja vilken färg jag gillar bäst :p
  • Anonym (Lärare)

Jag har varit lärare (åk 1-6) i 10 år och har aldrig uppmärksammat att någon blivit retad p g a rött hår. Tror också att det var vanligare förut.

• Anonym (J)
    Anonym (Ylvis) skrev 2017-03-28 11:34:35 följande:

Fast där håller jag inte med, jag har aldrig attraherats av en rödhårig man och håller för högst troligt att det aldrig kommer hända.

Rödhåriga är också ofta väldigt ljusa i hyn och solkänsliga och en solkänslig man skulle bli svårt för en soldyrkare som mig som reser utomlands flera gånger per år enbart för solen!

Smaken är som baken.

Jag gillar just ljushåriga och ljushyade män och jag hatar att sola.

:)
  • LFF

Är rödhårig själv och just min hårfärg var i sig aldrig en orsak till den mobbing jag fick utstå. Är 70-talist.

Mina barn är än så länge blonda med något röda inslag. Pappan var blond som liten och nu mörkhårig, gissar att barnen kommer få det lika.

• LFF
    Anonym (Ylvis) skrev 2017-03-28 11:34:35 följande:
    Fast där håller jag inte med, jag har aldrig attraherats av en rödhårig man och håller för högst troligt att det aldrig kommer hända.
    Rödhåriga är också ofta väldigt ljusa i hyn och solkänsliga och en solkänslig man skulle bli svårt för en soldyrkare som mig som reser utomlands flera gånger per år enbart för solen!
    Men bara för att man är solkänslig (och lätt blir röd) så betyder inte det att man inte gillar att vara i solen... Men visst, om ens enda intresse är att ligga och pressa på stranden så blir det kanske lite jobbigt.
  • Anonym (Ylvis)
    LFF skrev 2017-03-28 12:22:36 följande:
    Men bara för att man är solkänslig (och lätt blir röd) så betyder inte det att man inte gillar att vara i solen... Men visst, om ens enda intresse är att ligga och pressa på stranden så blir det kanske lite jobbigt.
    Tja, enda intresse under dagtid är det helt klart.
    Annars  hade jag inte åkt på solsemester.
  • Froken Lokens
    Anonym (Ylvis) skrev 2017-03-28 15:00:46 följande:

Tja, enda intresse under dagtid är det helt klart.

Annars  hade jag inte åkt på solsemester.

Läderhud och cancer... Sexigt!
Svar på tråden Rödhåriga barn