Minnesproblem av stress?
Hej där!
Jag har de senaste månaderna fått ett fruktansvärt dåligt närminne, en trög hjärna och är ofta trött. Jag kan ha svårt att återberätta vad som hänt på jobbet då jag verkligen får tänka efter för att veta vad som hänt. Har jag skrivit med någon så vet jag knappt vad vi skrivit. Är osäker på vad jag sagt till vem på arbetet, och då gäller det saker man sagt under just den dagen....
Skrämmande! Jag har alltid haft superbra närminne och vart väldigt snabbtänkt och vaknat till väldigt fort. Nu kan jag va trött 2-3 timmar efter jag vaknat och ibland gått och lagt mig och sovit middag efter 4-5 timmar om jag är ledig....
Jag har aldrig tänkt att det kan bero på stress, då jag inte känner mig stressad. Men nu när jag tänker efter så är jag ganska övertygad att jag lider av inre stress då jag oroar mig över ganska mycket här i livet i dagsläget..
Kan inre stress verkligen orsaka alla dessa problem? Tycker inte att jag är SÅ stressad över dessa saker... Men jag grubblar och oroar mig en hel del dock. Jag är f.ö 25 år, är fysiskt aktiv osv.
Har jobbat ca 150 timmar övertid på 4 månader (jobbar skift så har en normal månad på 144h, inte så mycket dvs) detta kanske också kan va en faktor? Dock är mitt jobb varken fysiskt eller psykiskt ansträngande så känns inte som att det borde påverka.. Men man kanske behöver få sin vila trots allt när man jobbar skift.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-03-28 13:01
Och ni som haft liknande problem: vad gjorde ni för att återgå till ert vanliga jag?
Hur får man bort inre stress egentligen? Jag är ju inte stressad över min otroligt aktiva vardag och därför kan jag inte bara sluta vara så aktiv och att det ger sig.