• Anonym (Hur?)

Fotvårtor i 12 år

Har en ingående vårta på stortån som jag har haft i tolv år har provat diverse medel plus frysa denna men det går inte det gör ont och det ser ut som att den är borta och sedan finns den där i alla fall. Nu har det börjat göra ont ovanpå tån.

Hur i hela fridens höjd får jag bort denna tips önskas

• Svar på tråden Fotvårtor i 12 år
  • Ms H

Var du varit på behandling hos fotvårdare? Haft läkarkontakt?

• Anonym (jag med)

Jag har också det. På stortån. Haft den i sju år. Testat allt. Var hos läkaren. Han sa att man inte gör någonting åt forvårtor inom vården och att kroppen och immunförsvaret inom fem år själv bekämpar bort den. Påminde honom då om att jag faktiskt haft min vårta sju år men han ryckte bara på axlarna och knuffade ut mig.

Brhöver också tips!

• Anonym (Provat)

Vårtfri var det som slutligen hjälpte mig, efter att ha provat alla hemmamedel + fryst vårtan hos fotvården. Smärtfritt, enkelt, en behandling i veckan i typ 6-8 veckor. Kom inte tillbaka.

• Anonym (Anna)

Hej!

Har fått mycket problem m min ena fot vilket nu spridit sig till resten av kroppen, typ höften bl a. Hade två fotvårtor där och undrar ibland om de kan ha börjat växa inåt och orsakat detta. Hur vet man det?

• Anonym (T)

Jag hade en i säkert 25 år som läkaren sa var en valk... Men jag hade på vårtmedel som man bara behöver ha på en gång i veckan och den försvann direkt...

Hade problem med dottern också som fick tillbaka sina hela tiden tills vi skaffade den sorten för en gång i veckan sedan dess har hon varit vårtfri.

• Anonym (Samma här)

Samma här. Hade också en vårta, som sedan blev flera, i kanske 5 år. Det enda som fungerade var när jag provade Vårtfri. Blev av med dem ganska fort och de kom aldrig tillbaka. Det innehåller någon speciell syra tror jag.

• Anonym (vårtfri)

Samma här hade vårtor i 3/4 år frös dom o grejade med alla möjliga medel men vårtfri funkade..

• Anonym (Liktornar)

Om de sitter så länge är det mycket möjligt att det inte är vårtor utan liktornar. Jag hade också "vårtor" i över 7 år som jag testat att frysa en massa gånger. Sedan när en vän som jobbar med fotvård ville ge mig en pedikyr i födelsedagspresent skämdes jag fruktansvärt och sa att jag inte ville att hon skulle behöva pilla runt mina vårtor.

Hon tog en titt på dem och konstaterade snabbt att det var liktornar som man skrapar bort. Så hon skrapade och skrapade och de försvann. De kommer tillbaka men nu har jag lärt mig att skrapa själv med en spetsig nagelsax. Kan tänka mig att medel som vårtor kan få bort det också då jag tror att även liktornar kan behandlas med syror.

• Anonym (Samma här)
    Anonym (Liktornar) skrev 2017-03-29 07:02:07 följande:

Om de sitter så länge är det mycket möjligt att det inte är vårtor utan liktornar. Jag hade också "vårtor" i över 7 år som jag testat att frysa en massa gånger. Sedan när en vän som jobbar med fotvård ville ge mig en pedikyr i födelsedagspresent skämdes jag fruktansvärt och sa att jag inte ville att hon skulle behöva pilla runt mina vårtor.

Hon tog en titt på dem och konstaterade snabbt att det var liktornar som man skrapar bort. Så hon skrapade och skrapade och de försvann. De kommer tillbaka men nu har jag lärt mig att skrapa själv med en spetsig nagelsax. Kan tänka mig att medel som vårtor kan få bort det också då jag tror att även liktornar kan behandlas med syror.

Jag kunde se på mina att det var vårtor eftersom de hade "rötter". Brukar man inte kunna se det på typ alla vårtor?
  • Anonym (Liktornar)
    Anonym (Samma här) skrev 2017-03-29 10:25:43 följande:

Jag kunde se på mina att det var vårtor eftersom de hade "rötter". Brukar man inte kunna se det på typ alla vårtor?

Vet inte faktiskt. Vad jag förstått så kan man se på vårtor att de har svarta prickar. Men liktornar är vårtlika och går djupt ned också, det är det som gör ont. Om man inte är van vid varken det ena eller det andra så tror jag nog att man lätt tror att allt är vårtor. Enligt min vän var jag inte den första hon stötte på som gått med liktornar i åratal och trott det varit vårtor, det är ju sådant som är lite skämmigt att prata om också.
Svar på tråden Fotvårtor i 12 år