• HeartnSoul

Förhållande med en serb?

Vad har serber för kvinnosyn? Hur ser dem på jämställdhet mellan man och kvinna? Hur ser dem på sin flickvän/fru? Kan det komma att bli kulturkrockar trots svenskfödd? Vill höra alla era erfarenheter. Tack :)

• Svar på tråden Förhållande med en serb?
  • Anonym (?)

Det går inte att dra alla över en kant. Vissa är mer macho än andra. Det visar sig nog snabbt vad han är för typ. Om han är född i Sverige är han ju svensk.

• Anonym (Jag)

Min kompis är sambo med en serb. Dom har vart tillsammans i typ 10 år. Funkar fint. Han är inte född här.

Grannen är gift och har barn med en serb, lyckliga, funkar fint. Heller inte född här.

Sen vet jag andra som är totala idioter. Så det är omöjligt att säga.

• Dixie

Vad har svenska män för kvinnosyn?!

Det finns väl inte en generell kvinnosyn - du får ju lära känna personen och se!

• Anonym (SåÄrDet)
    HeartnSoul skrev 2017-03-29 00:15:11 följande:

Vad har serber för kvinnosyn? Hur ser dem på jämställdhet mellan man och kvinna? Hur ser dem på sin flickvän/fru? Kan det komma att bli kulturkrockar trots svenskfödd? Vill höra alla era erfarenheter. Tack :)

Det blir alltid kulturkrockar med svenska tjejer, är han svenskfödd så blir det mindre. Men jobbigast är nog hans släkt och föräldrar. Jag har många kill kompisar i denna situation. Ingen brukar gilla svenska tjejer soms beskrivs som lata , inte kan laga mat och inte städa.. så är du beredd att kanske få hära sånt så go for it. Men det behöver ju inte bli så ...
  • Anonym (Jag)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-03-29 17:29:17 följande:

Det blir alltid kulturkrockar med svenska tjejer, är han svenskfödd så blir det mindre. Men jobbigast är nog hans släkt och föräldrar. Jag har många kill kompisar i denna situation. Ingen brukar gilla svenska tjejer soms beskrivs som lata , inte kan laga mat och inte städa.. så är du beredd att kanske få hära sånt så go for it. Men det behöver ju inte bli så ...

What? Jag var själv gift med en alban i 6 år, åh jag hörde då aldrig nått sånt. Enbart hur bra och duktig jag var. Alla hans vänner och släkt älskade mig. Idag är han omgift med en albansk tjej men jag umgås fortfarande med hans släkt. Åker ofta ner till hans familj.
  • Anonym (SåÄrDet)
    Anonym (Jag) skrev 2017-03-29 19:15:57 följande:

What? Jag var själv gift med en alban i 6 år, åh jag hörde då aldrig nått sånt. Enbart hur bra och duktig jag var. Alla hans vänner och släkt älskade mig. Idag är han omgift med en albansk tjej men jag umgås fortfarande med hans släkt. Åker ofta ner till hans familj.

Whaaat?? "Idag är han omgift med en albansk tjej" jag behöver inte skriva något mer......?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-03-30 16:01:41 följande:

Whaaat?? "Idag är han omgift med en albansk tjej" jag behöver inte skriva något mer......?

Ja? Vi funkade inte i längden. Men hans familj älskar mig. Ingen som någonsin klagat. Hans systrar umgås hellre med mig än hans nya. Han familj kämpade länge för att vi inte skulle skilja oss alls. Vilket mest var mitt beslut. Så dina fördomar gäller inte.
  • Anonym (SåÄrDet)
    Anonym (Jag) skrev 2017-03-30 17:20:20 följande:

Ja? Vi funkade inte i längden. Men hans familj älskar mig. Ingen som någonsin klagat. Hans systrar umgås hellre med mig än hans nya. Han familj kämpade länge för att vi inte skulle skilja oss alls. Vilket mest var mitt beslut. Så dina fördomar gäller inte.

NI ÄR INTE GIFTA, va är det du inte fattar.

=DET FUNKDE INTE
  • Anonym (SåÄrDet)
    Anonym (Jag) skrev 2017-03-30 17:20:20 följande:

NI ÄR INTE GIFTA, va är det du inte fattar.

=DET FUNKDE INTE
  • Anonym (x)

Går knappt att svara på, beror helt på hur han är. Vet på jobbet tex att det finns en som kom till skolan och inte ville att dottern skulle vara med på sexualundervisningen (fast sonen fick), medan andra pappor var helt okej med. Så det beror ju helt på hur han är som person, och hur han ser på saker och ting. 

Svar på tråden Förhållande med en serb?