frågor ang förskolan!
Någon som vet vem man ringer för att rådgöra kring förskolor?
Samt hur man besöker förskolorna innan man ställer sig i kö? är det bara att gå dit eller måste man boka tid?
En annan grej är att jag vill egentligen inte att man son ska behöva gå till förskola. Jag och mina syskon gick aldrig (vet att det finns mycket positivt med förskola)
men antar att man jämför mycket med sin egna barndom.
Jag kommer förmodligen börja jobba igen till Januari och får man då ha inskolning i december redan när man är föräldraledig?
Den stora fråga är..
Jag kommer förmodligen jobba 80-90%, inte bestämt än.. Men min sambo jobbar väldigt varierade tider, ibland dagtid, kvällar, nätter..
Förra månaden fick han mest dagtidsjobb vilket skulle innebära att sonen skulle gå på dagis dom dagar vi båda jobbar..
Men nu denna månad t.ex fick han kvälls/nattpass (19-02:00) någon enstaka dagspass..
Vilket skulle innebära att sonen inte behöver gå på dagis nästan alls den månaden, vilket jag tycker skulle vara toppen!
Men vad tror ni, om han bara behöver gå på dagis 1-4 gånger på en månad. Kommer han vänja sig vid dagis då eller vara ledsen varje gång man lämnar =(
Har man rätt att kanske ha honom 2-3 timmar på dagis trots att pappan är hemma på dagen? Bara för att han ska vänja sig liksom..