Vad har egentligen kvinnobröst för funktion?
Utöver amning.
Utöver amning.
Hur gammal är du? 14år? Vad har mannens bröst och bröstvårtor för funktion? INGENTING.
Min son, du har mycket kvar att lära dig.
Men jag håller med TS här faktiskt. Alltså funktionen som mjölktillverkare fattar både jag och TS - men jag ser det som helt onödigt att dom skulle behöva vara så stora. Även ett par minituttar skulle funka utmärkt. Varför är dom oftast fem gånger större än nödvändigt för mjölkproduktionen? För många kvinnor är det faktiskt en nackdel med stora bröst när hon blir äldre. Jobbig belastning för ryggen m.m.
Och som nån slags sexsignal tror jag mer att det handlar om en kulturgrej, det är nåt vi hittat på att det skulle vara sexigare med stora bröst.
Hur gammal är du? 14år? Vad har mannens bröst och bröstvårtor för funktion? INGENTING.
Kvinnobrösten skickar en sexuell signal till mannen. Normalstora, fasdta fina bröst indikerar en hälsosam kvinnokropp som mannen vill befrukta. Kan hända att mannen har ett djupt liggande bortglömt minne av att han själv en gång matats från bröstet som baby, detta skapar en trygghet och välbefinnande.
varför överanalysera? de är där, de är härliga, snygga att se på... what's not to like? :P
Min frus pattedans indikerar exakt funktionen.
Men jag håller med TS här faktiskt. Alltså funktionen som mjölktillverkare fattar både jag och TS - men jag ser det som helt onödigt att dom skulle behöva vara så stora. Även ett par minituttar skulle funka utmärkt. Varför är dom oftast fem gånger större än nödvändigt för mjölkproduktionen? För många kvinnor är det faktiskt en nackdel med stora bröst när hon blir äldre. Jobbig belastning för ryggen m.m.
Och som nån slags sexsignal tror jag mer att det handlar om en kulturgrej, det är nåt vi hittat på att det skulle vara sexigare med stora bröst.
varför överanalysera? de är där, de är härliga, snygga att se på... what's not to like? :P
Det uppenbara svaret vore väll för att attrahera män!?!
Det finns ju uppenbarligen en dragningskraft till bröst.? Eller har jag fel?
Annars utom det så fyller de nog ingen större funktion utöver amning, och attraktion.
Kvinnobröstens funktion är att fungera som visuell stimulans och göra män kåta. Och det verkar fungera rätt bra. Har jag ett par fina tuttar att kolla på när jag runkar får jag betydligt snabbare utlösning än om jag bara fantiserar. :)
Min frus pattedans indikerar exakt funktionen.
Kvinnobröstens funktion är att fungera som visuell stimulans och göra män kåta. Och det verkar fungera rätt bra. Har jag ett par fina tuttar att kolla på när jag runkar får jag betydligt snabbare utlösning än om jag bara fantiserar. :)
Det där är en efterkonstruktion.
Brösten finns till endast för amning. De var inte mycket större än männens förr, då vi kunde förlita oss mer på våra instinkter och dofter. Nu signalerar brösten att kvinna är könsmogen dvs när det är läge att börja para sig. Därför tänder män på dem.
Ju större pattar, ju större parningsbegär.
Reptilhjärnor...
Jobbiga ni är, ska analysera allt
Bröst är vackra, härliga, underbara.
Är kille å älskar dom.
Antar att dom har inte bara har betydelse för amning hos tjejen heller utan oxå är en erogen zon och många tycker det är skönt å få dom smekta.
Faktiskt; varken män eller kvinnor har reptilhjärna. Bara så att ni vet...
Först och främst tillhör bröstvårtorna de erogena zonerna - både hos män och kvinnor faktiskt. Med detta sagt så är det ju dock inte alla som reagerar på samma vis av beröring av brösten - men de tillhör vanligtvis de erogena zonerna.
Sedan så kan de ju naturligtvis också producera mjölk.
Så brösten är faktiskt inte bara för att män ska ha något att bli kåta på, fantastiskt nog.
Dessa artiklar, bland andra, menar på att stimulans av bröstvårtorna faktiskt stimulerar samma del av hjärnan som stimulans av ex klitoris.
Det är värt att tänka på innan man säger att kvinnobröst bara är till för amning. Hade de bara varit till för amning så hade de ju troligtvis inte beröring av bröstvårtorna stimulerat samma del av hjärnan som beröring av klitoris gör.
www.livescience.com/15380-nipples-genitals-brain-map.html
www.expressen.se/halsoliv/halsa/hud/7-saker-dina-brostvartor-kan-saga-om-din-halsa/