Lillaknytet2017 skrev 2017-03-31 20:28:14 följande:
Jo, det är ju såklart en fördel att man kan lugna sig om man är extremt orolig, men har valt att skippa dopplern just för att inte bli orolig om jag inte skulle lyckas höra ngt. Jag vet inte hur moderkakan ligger. Ska be henne säga det på kub om 10 dagar :)
Okej! :) när jag gjorde KUB sa barnmorskan att min moderkaka såg ut att ligga i bakvägg men att det syns tydligare på RUL, så hon sa det inte med säkerhet först. och den ligger mycket riktigt i bakvägg :) Jag hoppas att din också gör det så att du också kommer att känna de små buffarna tidigt!
I vecka 14 kändes det som att någon killades inifrån, men det var vääldigt svagt. Sedan i vecka 17 kändes det som muskelryckningar duvet som man kan få vid ögat eller i benet eller lite varstans. och jag kände utanpå magen i vecka 17 också, även sambon, men det är däremot rätt ovanligt tror jag, att man känner det så tidigt.
Iallafall, så du vet vad det är du ska känna efter. Men sen känner väl andra kanske inte som mig, andra har pratat om de första fosterrörelserna som en liten fisk som simmar förbi eller som fladder. Det har jag aldrig upplevt direkt.