Polisen?
Om jag är uteliggare, inte har råd med mat, ingenstans att sova, det är svinkallt och livet suger... Blir mitt liv bättre om jag gör ett brott så att jag hamnar i fängelse?
Om jag är uteliggare, inte har råd med mat, ingenstans att sova, det är svinkallt och livet suger... Blir mitt liv bättre om jag gör ett brott så att jag hamnar i fängelse?
De finns de som lever på det sättet men det finns nackdelar som första kommentaren skriver. Hade jag vart uteliggare utan möjlighet att förbättra situationen hade jag iallafall försökt få komma i fängelse över vintrarna men samtidigt så får man ett belastningsregister och får man då senare möjlighet till att ordna sitt liv så kan de ligga en till last.. egentligen ett ganska svårt val, du får väga för och nackdelar. Fundera först vilka möjligheter du har för att på ett lagligt sätt komma på fötter igen.
Möjligt. Finns ju de som väljer en sådan livsstil, så fort de avtjänat sitt straff så begår de något igen i syfte att bara åka tillbaka in igen. Åh andra sidan finns det ju de som är uteliggare men ändå inte väljer att begå brott, antagligen för att de inte vill åka fast. Så det beror nog lite på vad du värdesätter som person, ifall du vill sitta i fängelse eller inte alltså.
Finns det inget härbärge i din stad?
Det måste väl vara bättre att gå till härbärge. Hoppas du inte skadar nån eller nåns privata egendom när du begår brottet.
Skjut och våldta några får du säkert en bostadsrätt och fika med en soctant, hell heter du mohamed får du väl säkert ett körkort också