• Dixie

Flervarnsföräldrar se hit!

Om du nu får avlastning en gång i månaden för att få egentid - då tycker jag du ska avvakta att skaffa fler barn då tätt!

• Dixie
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-13 10:02:22 följande:

Vi har det en gång i månaden för att barnen vill mer en vi. Vi har inget behov av det. Tror barnen mår bra av att få vara iväg från oss oxå.

Sen finns det inget rätt o fel med att skaffa fler barn. Känner man att det funkar och resten av familjen med vill så varför inte ? Om ekonomi är bra , relation , boende m.m ... det finns faktiskt ingen som kan säga bu eller bä om det blir jobbigt eller inte då det är helt individuellt.

Men TS barn är 1 år, tror inte han har en önskan att vara hos mormor var 4e vecka - inte för att det är fel att göra få, men det görs ju inte primärt av barnens önskan när de är så små.....

Sen har jag svårt att förstå att barnen skulle ha ett behov att vara utan sina föräldrar, för mig är det ett konstigt resonemang.....
  • Dixie
    Linda2barnsmamma skrev 2017-04-13 18:08:03 följande:

Nej och Det är inget jag skrivit heller. Jag skrev om hur VI har det här eftersom TS undrade hur det fungerade med två täta barn o hur man få egentid . Ja förklarade hur vi har det , inte hur ALLA ska ha det. Förstår inte att det ska behöva bli så sura miner varje gång någon frågar hur det är att ha barn tätt !

Här inne frågar man för att få goda råd och skriva av sig. Det räcker med att skriva att man inte tycker det eller om man nu tycker det. Behöver inte bli sura konversationer.

Nu hoppas ja TS ger sig på ett syskon för det är SÅ roligt att få se dom växa upp och ha varandra. Man orkar om man vill ! :)

Men varför citerade du mitt inlägg då?!
Svar på tråden Flervarnsföräldrar se hit!