• Anonym (nea)

Kvinna - skulle du vilja ha en hemmaman?

Hej!

Kvinnor får inte vara okej med att andra kvinnor är hemmafruar, men ofta kommer saken i ett annat läge om det gäller hemmamän istället. Så kvinna, skulle du vilja ha/acceptera en hemmaman?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna - skulle du vilja ha en hemmaman?
  • Tow2Mater

Absolut; men inte ens Sveriges 'retroaktiva' foräldrapenning kunde locka honom.

• AnooYoo

Nej.

Jag har haft en som var arbetslös. Helt värdelöst.

• Anonym (nea)
    AnooYoo skrev 2017-04-04 11:59:51 följande:

Nej.

Jag har haft en som var arbetslös. Helt värdelöst.

Så du är så fixerad vid pengar?
  • Anonym (Anna)

Nä, jag tycker att man bör dela jämnare på både förvärvs- och hemarbete.

• Anonym (nea)
    Anonym (Anna) skrev 2017-04-04 13:00:48 följande:

Nä, jag tycker att man bör dela jämnare på både förvärvs- och hemarbete.

Bara av ren nyfikenhet, betyder "bör" att du tycker att alla bör göra så eller gäller det bara dig och ditt förhållande?
  • AnooYoo
    Anonym (nea) skrev 2017-04-04 12:53:36 följande:

Så du är så fixerad vid pengar?

Feltolkning.

Jag ogillar att ha en man som alltid är hemma. Det var lite som att ha ett husdjur med jättestort bekräftelsebehov.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (nea) skrev 2017-04-04 13:10:04 följande:
    Bara av ren nyfikenhet, betyder "bör" att du tycker att alla bör göra så eller gäller det bara dig och ditt förhållande?
    Frågeställningen gällde vad jag skulle vilja, så det var det jag svarade på
  • Anonym (nea)
    AnooYoo skrev 2017-04-04 13:20:38 följande:
    Feltolkning.
    Jag ogillar att ha en man som alltid är hemma. Det var lite som att ha ett husdjur med jättestort bekräftelsebehov.
    Fast det verkar ju mer vara ett husdjur som du vill ha. Ingen som är i vägen, sköter sig själv, du behöver inte ge mycket, inte binda dig osv. Fast har man problem med att se sin partner ofta så kanske man ska leva ensam...
  • Anonym (nea)
    Anonym (Anna) skrev 2017-04-04 13:22:58 följande:
    Frågeställningen gällde vad jag skulle vilja, så det var det jag svarade på smile5.gif
    Ok, bara undrade :)
  • AnooYoo
    Anonym (nea) skrev 2017-04-04 14:53:16 följande:

Fast det verkar ju mer vara ett husdjur som du vill ha. Ingen som är i vägen, sköter sig själv, du behöver inte ge mycket, inte binda dig osv. Fast har man problem med att se sin partner ofta så kanske man ska leva ensam...

Tycker du inte själv att du tolkar in för mycket?

Jag skrev att jag inte vill ha en man som alltid är hemma. Att det betyder det du beskriver ovan är din tolkning dom säger mer om dig än den gör om mig.
Svar på tråden Kvinna - skulle du vilja ha en hemmaman?