Vad jobbar ni med?
Vad jobbar ni med idag och vad tjänar ni i månaden? Hur såg er väg ut till jobbet ni har idag? Jag har hamnat i en period i livet där jag inte alls vet vad jag vill jobba med. Hade varit kul att höra vad ni andra gör om dagarna.
Vad jobbar ni med idag och vad tjänar ni i månaden? Hur såg er väg ut till jobbet ni har idag? Jag har hamnat i en period i livet där jag inte alls vet vad jag vill jobba med. Hade varit kul att höra vad ni andra gör om dagarna.
Är VD i eget företag och tar ut en lön på 36599kr per månad, samt x hundratusen i utdelning per år.
Har tidigare gjort karriär i en helt annan bransch och hade då ca 70000kr per månad netto.
Sjuksköterska sedan 6 år tillbaka. Jobbar på en dagvårdsavdelning där vi nästan uteslutande ger cytostatika- och antikroppsbehandlingar. Endast cancerpatienter. Bekväm arbetstid, ledig alla röda dagar, inga kvällar. Rena drömmen! Har gått från 20 800 i ingångslön för 6 år sedan (på vårdavdelning) till 31 000 nu sedan årsskiftet när jag började här. Varit ute en vända i hemsjukvården mellan också, roligt men det här är bättre. Trivs vansinnigt bra både med min arbetsplats och mitt yrkesval just nu!
(Haha, lustigt, aldrig stött på nån annan som kallar sig Cia. Än mindre en fellow ssk!)
Lärare i grundskolan, tjänar 31750 kr i månaden innan skatt. Har pluggat på högskola/universitet i fem år. Älskar egentligen jobbet men just nu är det så mycket i skolan som inte funkar att jag funderar på att söka mig någon annanstans. Tyvärr.
Socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd, socionom i botten, examen 2011. Lön: 32 000 kr. Jobbet innan det här var som enhetschef, då hade jag 42 000 kr i lön. Bytte jobb för att jag inte ville ha ständig (obetald) jour.
Jag har läst ett civilingenjörsprogram (4,5 år) med samhällsbyggnadsinriktning. Har jobbat i snart 8 år inom offentlig sektor. Är just nu avtalsförhandlare i större infrastrukturprojekt och tjänar ca 44000 kr/mån (ingångslönen var 27000 kr/mån). Personer i min roll har antingen bakgrund som jurister, lantmätare eller andra typer av civilingenjörer med samhällsbyggnadsbakgrund.
Jobbet är roligt och flexibelt med "frihet under eget ansvar", men det är mycket möten så det är inget jobb för ensamvargar. Behöver inte registrera någon tid så det är fantastiskt skönt (till skillnad från våra konsulter).
Föredetta yrkeschaufför hade 24.500kr brutto efter 10 år i branschen. Var även några år på Arlanda på plattan hade 21,000 brutto plus OB
Pluggar nu till logistiker med inriktning på arbetsledning. Ingångslönen ligger enligt SCB 30'-35'
Hejsan jag vill jobba hem ifrån men var ska jag söka?
Jobbar som grafiker inom spelindustrin. Började som designer för ca 12 år sen och har jobbat på en handfull olika företag och runt tio släppta spel (och en hel del projekt som lagts ner...) Riktigt roligt fortfarande!
Men man måste lära sig att bli kritiserad ofta och hårt. Senaste spelet jag jobbat på är med råge det mest populära i min karriär och med det kommer mycket press och kritik, men mycket, mycket uppskattning också.
Projektledare inom it, knappt 60 000 i månaden. Har växlat mellan konsultjobb och fasta tjänster på it-avdelningar vilket gett mig en bred bas i att både förstå leverantörssidan och kundsidan.
På förskola 30.000/mån.
Jobbade med allt möjligt innan, läste sedan in tredje året på gymnasiet på komvux. Pluggade sedan 5 år till lärare. Har nu jobbat i skola/förskola sedan 2010.
Behovsanställd stationär väktare. 152 i timmen. Jobbar hur mycket eller lite jag vill.
Nio dagars obetald utbildning, 160 timmar betald praktik, sen fem dagars betald utbildning.
Arbetar som Personlig assistent sen 4 år. Fick jobbet precis efter jag blivit färdig undersköterska. Jobbar 80% på schema. 137kr timmen. Läser ekonomi vid sidan av jobbet. Förra våren tog jag en kandidatexamen i företagsekonomi, och till hösten tänkte jag bygga på med en master innan jag byter jobb. Har erfarenhet av andra yrken med, haft ledarroller och jobbat med service på olika sätt. Snart 30 år.
Jobbar som logistiksammordnare på ett stort bygge i Stockholm. Har ingen direkt utbildning inom området. Jobbar som det i snart 2 år. Nu när jag byter företag kommer jag ligga på ca 38000/mån Med goda möjligheter att utvecklas.
Sjukskriven.
Jobbar både från mitt ordinarie arbete på LO och även på fritiden med att sprida socialdemokraternas idéer på diverse webforum.
Får betalt för mitt arbete av partikansliet.
Jobbar som skadekalkylerare på en bilfirma och kör taxi extra nått pass i månaden mest för att det är kul..Inbringade ca 37000kr brutto ifjol klagar inte då båda jobben är riktigt trivsamma
Behandlare på hvb-hem, lönen ligger på 34.000 med ob. Nästan all arbetstid är förlagd på kvällar och helger ink sovande jour, vilket gör lönen förhållandevis låg.
Utbildad behandlingspedagog (2 år yrkeshögskola) plus beroendeterapeut (1 år yrkeshögskola, påbyggnad av behandlingspedagog).
Har dubbla jobb, dels som stödassistent på natten på ett Lss-boende och dels extrapass som väktare. Det är roligare att vara väktare men sämre betalt. Annars består arbetena i båda fallen att arbeta ofta med ganska utsatta människor. Att vara lite trevlig och social, men med omvårdnad i det första arbetet.
Sammanlagt tjänar jag 45-47 000/månad.
Är civilekonom från början och har arbetat som managementkonsult i många år, efter det högre chef inom olika IT organisationer. Sedan ca 4 år tillbaka så är jag frilanskonsult genom egen firma, jag får ut ca 88000 netto i månaden om jag inkluderar utdelning.
Jag trivs att vara egen men skulle kunna tänka mig att vara anställd igen om rätt tjänst kom upp.