• Milou3

För oss med bim i maj 2017

Hoppar in här med!

Testade negativt i dag äl+11 med cb early och har noll symptom så vet till 100% att mensen kommer nu på onsdag. (Alltid testat positivt runt 11 dagar efter äl med 25 miu)

Har troligtvis äl 18-19 april och bim 2-3 maj!

Nu bannemig ska det ta sig!

• Milou3

Första dagen på mensen i dag. Ändå skönt att slippa se fler negativa grav-tester. Nu börjar vi om!

Köpte Rosenrot i dag som jag ska börja med i kväll!

Även fler äl-test och fler graviditetstest ( dyrt detta ...)

Så försök nr 4 efter mf, försök 8 totalt. Nu ber jag till gudarna att det blir jackpot och att jackpotten stannar kvar och blir en frisk januaribebis!!

En fråga: tar era män några kosttillskott?

Min sambo vägrar. Tyvärr. Hört gott om zink.

• Milou3
    HannaPanna92 skrev 2017-04-06 19:53:03 följande:

Min sambo tar "Mitt val - man", finns gott om zink i det :) Det hjälpte inte oss det senaste försöket men hoppas på nästa! Jag tar också rosenrot. Tror att maj månad blir vår månad!

Åh gör du! Hur länge har du kört med Rosenrot?

Är lite nojig att jag ska få någon allergisk reaktion.

Tröstar mig med ett glas rött i kväll, nu när ändå mensen kom. Då bör man kanske vänta med Rosenroten tills i morgon bitti? Eller?

Märkt något annat positivt med RR? Ska tydligen höja lusten? Haha behöver inte jag direkt ... snarare mannen.

Men han vägrar ju alla tabletter. Tycker sånt e trams :(
  • Milou3
    pickaboo skrev 2017-04-07 06:59:19 följande:

Huräter man rr då? Är det från till Äl bara?

Ja från 1:a mensdagen till äl.

Iom att jag drack ett glas vin i går vågade jag inte börja i går men ska ta strax här :)

Jag måste ha nåt nytt att testa varje månad/ eller ny plan för att orka hålla humöret uppe.

Kommer du köpa?
  • Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-04-07 08:50:31 följande:

Varför rosenrot? Vad gör det för positivt för grav.? Jag äter folsyra...har dom samma effekt eller två olika ? Kan väldigt lite om sånt här:)

Står massor om du googlar. Inte alls som folsyra.

Verkar vara ganska många som blivit gravida efter intag av RR efter att de försökt länge. Kraftigare ägglossning bla. Kanske inte alls funkar men ska göra en lugnare, mer stresstålig och piggare, bara det är ju bra :)

OM jag nu vågar ta. Fortfarande inte tagit.
  • Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-04-07 10:05:54 följande:

Varför vågar du inte ta?

Därför att jag har rätt mycket allergier och fått problem med svullna luftvägar tidigare. Det ska inte vara några problem alls enligt de som tillverkar Arctic Root, men de vill väl sälja. Sen står det endast på bipacksedeln "använd ej om du är allergisk mot rosenrot" haha och hur vet man det da?

Vill ju ta liksom. Och jag är säkert bara nojig.
  • Milou3
    HannaPanna92 skrev 2017-04-07 12:24:48 följande:

Gå till Apoteket och prata med dom, eller kanske din husläkare :)

Har kollat med båda som säger att det ska vara lugnt så i morgon bitti kör jag i gång Rosenrot och hoppas på mirakel. Om inte annat så ska man bli piggare och lugnare med skärpa! Låter fint bara det liksom.

Känns så weird att prata om ytterligheter efter eftermiddagens tragedi här i Sthlm men samtidigt skönt att plana ut chocken med bagateller som oro över Rosenrotens eventuella biverkningar.
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-04-07 22:45:59 följande:

Kände precis samma när jag förstod att min mens skulle komma idag. Kanske inte så farligt ändå. Men man blir ändå besviken. Har oxå funderat på RR. Men kanske är onödigt samtidigt. Minns att vi hade samma Bim i apriltråden. När har du Bim i maj?

Äh jag kommer testa! Mest pga nyfikenhet!

Har bim 3 maj!

Köp RR så testar vi "ihop" :) jag tar första tabletten i morgon fram till beräknad äl som är cirka 18 april enligt appen. Men kommer köra äl-test så kan ju diffa lite.

Uppdaterar :)
  • Milou3
    Jooosen skrev 2017-04-07 23:20:43 följande:

Spännande, säger till om jag köper! Ska man sluta äta vid äl??

Japp :)
  • Milou3
    Lilja020710 skrev 2017-04-08 08:23:38 följande:

Min dotter satt fast i slussen sthlm igår efter sin praktik var sjukt orolig igår o hade inte en minsta tanke på vad gravid äl o mens hade att göra ...men allt gick bra till slut.

Började med rosenrot igår så vi får väl se hur det går om alla provar:)

Vilken panik!!! Skönt att allt verkar gått bra.

Nä man fick sig en tankeställare.

Tog min första tablett Rosenrot i dag så följs gärna!

Äl om 8-10 dagar enligt app. Men misstänker att den kommer redan nästa helg :) ska börja med äl-test på torsdag!
Svar på tråden För oss med bim i maj 2017