• Dukanintevinnaövermig

Tv-avgiften höjdes 1 jan -17 och 1 jun -16 och nu vill man höja varje år. Är det rätt att höja Tv-avgiften?

Som sagt, Radiotjänst tycker att de ska höja avgiften med i runda slängar 150 kr per år. Idag kostar ett års Tv-avgift 2 340 kr / år.

Vissa anser att public service är bra och har råd att betala oavsett om det kostar 2500 eller 3500 kr per år.
    Vissa har inte råd och måste prioritera mat, försäkringar osv. De bryr sig inte om hur hög avgiften än blir.
    Det blir allt färre som har tv hemma, speciellt från och med den generation som växte upp med internet.
    Man kan streama filmer och tvserier gratis online.

Eftersom det blir allt färre med tv hemma så slår det hårdare på de som är kvar och betalar.
    I juni 2016 var det en 7% ökning och från 1 januari i år blev det en 8% ökning. Såhär vill Radiotjänst fortsätta för sin egen överlevnad. Är det rättvist? Regeringen har godkönt en höjning på 6% per år, i år! Det innebär att siffran bara kommer stiga. 6% höjning det är väl vad folk får i löneförhöjning...
    Borde kanske avgiften hamna inbakad i skatten istället, då fick vi antagligen betala 30 kr per år istället för uppåt 3000.

Länkar:

omni.se/tv-avgiften-hojs-pengarna-till-public-service-slut/a/OBo7O
    www.dn.se/kultur-noje/budgeten-hojd-tv-avgift-fran-januari/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tv-avgiften höjdes 1 jan -17 och 1 jun -16 och nu vill man höja varje år. Är det rätt att höja Tv-avgiften?
  • Konservativ

Jag hoppas att de höjer rejält så att fler avstår från att betala denna vänsterorganisation.

Tyvärr tror jag att det blir skatt inom en snar framtid så att vänsterorganisationen får sina pengar utan radiotjänsts hjälp.

• Decx

Koda kanalerna så kan dom som vill se skiten betala för det, andra slipper.

Enda orsaken att dom inte gjort det är att dom skulle gå under inom ett halvår.

• Dukanintevinnaövermig
    Decx skrev 2017-04-01 14:01:42 följande:
    Koda kanalerna så kan dom som vill se skiten betala för det, andra slipper. Enda orsaken att dom inte gjort det är att dom skulle gå under inom ett halvår.

Detta tror jag också.
    All mainstreammedia går också mot sin egen död och det är väl en av anledningarna till att gammalmedia uttrycker hat mot nymedia. Jag skulle gärna plocka bort ettan och tvåan. Det enda som är bra är ju text-tv och de är på utdöende sen internet kom.

Vad vi ser idag är en kamp mellan döende dinosaurier och den nya arten som kommer ta över.
  • Tecum

Vi tittar mest på SVT och de är helt överlägsna alla reklamkanaler i kvalité och utbud. Än så länge är de också billigare än alla "reklamfinansierade" kanalpaket. Men en årlig höjning på 6% är orimlig och det bästa vore om pengarna togs via skattsedeln.

• Bestemor

Jag har tivobox. Det största paketet. Tittar aldrig på de vanliga svenska kanalerna.

Betalar nästan 600 kronor för min tivobox där även de vanliga ingår.

Bedrövligt att behöva betala ungefär 180 kronor för något jag inte tittar på.

• AniieeHär

De får höja så mycket de vill, ingen i min familj har någonsin betalat TV-avgiften. Inte ens mina föräldrar, trots att vi hade TV när jag var liten (inte fusk, synskadade är undantagna).

Jo, förresten, mormor betalade nog TV-avgiften.....

• DenNamnbitne

Jag betalar inte och uppmanar alla att upphöra med det eländet. Fast jag har heller ingen tv...

• Mascaraklumpar

Det är väl superbra om de gör det. Ju mer de höjer desto mindre pengar kommer de få in och till slut kommer de inse att avgiften måste bakas in i skatten och då slipper jag ha persiennerna neddragna i tv-rummet hela tiden.

• AniieeHär
    Mascaraklumpar skrev 2017-04-01 20:38:29 följande:

Det är väl superbra om de gör det. Ju mer de höjer desto mindre pengar kommer de få in och till slut kommer de inse att avgiften måste bakas in i skatten och då slipper jag ha persiennerna neddragna i tv-rummet hela tiden.

Tack, det där gjorde mig lite lycklig, faktiskt.
  • Konservativ
    Tecum skrev 2017-04-01 15:36:25 följande:

Vi tittar mest på SVT och de är helt överlägsna alla reklamkanaler i kvalité och utbud. Än så länge är de också billigare än alla "reklamfinansierade" kanalpaket. Men en årlig höjning på 6% är orimlig och det bästa vore om pengarna togs via skattsedeln.

SVT är så överlägsen att de inte kan få folk att betala frivilligt. Härlig vänsterlogik.
Svar på tråden Tv-avgiften höjdes 1 jan -17 och 1 jun -16 och nu vill man höja varje år. Är det rätt att höja Tv-avgiften?