• Snartförälder

    Bugaboo Buffalo

    Hej, 
    Vi håller på att leta efter en barnvagn som passar oss, priserna varierar väldigt kraftigt mellan blocket, är det någon som vet vilka skillnader det är från 2013 modellen till 2016 modellen?

    Hoppas det finns någon som kan hjällpa oss med detta. 

    Förvirrad förälder 

  • Svar på tråden Bugaboo Buffalo
  • mixXi

    Jag vet iaf att någon gång i början av 2015 kom en ny sele till sittdelen. Den ska vara enklare att använda. Vet dock inga detaljer hur eller så.

  • gruvan

    Precis, selen skiljer sig men det är det enda vad jag vet. Den tidigare selen sitter liksom ihop runt armen och höften och så knäpper man fast varje sida i spännet mellan benen. Man trär alltså in varje arm i en ögla kan man säga. På de nya spänner man fast fyra olika remmar, en över varje axel och en över varje höft. Då behöver man inte trä in armarna på något sätt. Vår buffalo är från 2013 och har gamla selen. Vi har även en annan vagn som har en likadant sele som de nyare på bugaboo. Jag tycker inte det är nån större skillnad egentligen faktiskt. Inte särskilt omständigt att spänna fast i någon utav dem och barnet sitter lika bra med båda. Skulle aldrig lägga extra pengar på en vagn bara för selens skull!

  • Vickan I

    Nya selen är bra för barn som inte vill sitta fast. Då kan man spänna bara runt höfter/grenen så de inte kan hasa ner/ur vagnen. De blir mer fria att röra sig då. Lättare om man vill ha dyna/påse i av annat märke också.

  • gruvan
    Vickan I skrev 2017-04-01 19:57:10 följande:

    Nya selen är bra för barn som inte vill sitta fast. Då kan man spänna bara runt höfter/grenen så de inte kan hasa ner/ur vagnen. De blir mer fria att röra sig då. Lättare om man vill ha dyna/påse i av annat märke också.


    Det går jättebra att spänna över bara höften med gamla selen också. Man bara struntar i att trä i armarna. :) Då slipper man dessutom två remmar som hänger och slänger alternativt blir obekväma i ryggen om barnet vill luta sig bakåt.
  • Mojjjen

    Har en Classic och den är en 2016. Vet att handtaget är i konstläder/skinn istället för den där skummgrejen

Svar på tråden Bugaboo Buffalo